Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Verstappen se téměř nedostal do Q3

Verstappen se téměř nedostal do Q3

Za výbuch emocí se pak inženýrovi omluvil.

Max Verstappen včera ve Q3 předvedl, o kolik je ve svém red bullu ve Spa rychlejší od zbytku světa. Druhému Charlesi Leclercovi nadělil více než 0.8 vteřiny. Přesto bude startovat ze šestého místa, protože dostal trest za nasazení páté letošní převodovky. Mohlo to být podstatně horší, kdyby nepostoupil do Q3, což v proměnlivých podmínkách reálně hrozilo. Do finálové části kvalifikace se dostal z desátého, posledního postupového místa.

Bylo to těsné, náročné. Trať rychle usychala. Moje poslední kolo... Ještě jsem neměl odvahu více zatlačit. Měl jsem štěstí, že jsem postoupil z 10. místa,“ řekl Nizozemec. „Ve Q3 máme k dispozici dva sety pneumatik, můžeme více zatlačit a přesně to jsem také udělal ve zcela posledním kole. Kvůli penalizaci nebudu první na startu, ale dnes jsme dosáhli maxima.

Pozornost si získala slovní výměna mezi Verstappenem a jeho traťovým inženýrem, která začala Verstappenovým emocionálním výbuchem po velmi těsném postupu do Q3 a skončila tím, že Gianpiero Lambiase jezdce tvrdě ale věcně vrátil do reality.

Verstappen: „Měli jsme k**** dát dvě rychlá kola v řadě, jak jsem řekl!
Lambiase: „Ale postoupili jsme, Maxi.
Verstappen: „P****** jsme to, kámo, postup z desátého místa. P****** práce.
Lambiase: "Dobře, takže tobě by se líbilo mít v posledním kole prázdné baterky, když zrovna tehdy byla trať o dvě sekundy rychlejší? Tak před Q3 mi můžeš říct které sety pneumatik, kolik paliva a kdy vyjedeme a uděláme to po tvém.

Po kvalifikačním vítězství, ještě ve vozu, se šampion začal omlouvat.

Verstappen: „Ha! Hezký odstup! Tak jsme alespoň měli dobrou Q3. A promiň GP... to sejčkování.
Lambiase: "Už si pomalu zvykám, Maxi. Bylo to osm desetin před Leclercem.
Verstappen: „Naštěstí je před námi ještě pěkných pár let, kámo!

Loni Verstappen vyhrál ze 14. místa. Ve srovnání s tím nevypadá start ze šesté pozice jako velká překážka. Foto: Red Bull

Lambiase byl u Red Bullu původně závodním inženýrem Sebastiana Vettela. Potom ho „zdědil“ jeho náhradník Daniil Kvjat a následně Verstappen, když si s Kvjatem vyměnili místa. Být Verstappenovým závodním inženýrem jistě není snadné, ale to platí snad pro všechny jezdce. Závodní inženýr je pojítkem mezi jezdcem a týmem a je dobře placený za kombinaci technických znalostí, sociálních dovedností a hroší kůže, kterou potřebuje při komunikaci s jezdcem když je na trati v jeho egomaniackém režimu a vše musí být chybou někoho jiného. Vztah Verstappen – Lambiase je teď nejvíce ve světle reflektorů, jako byla v minulosti dvojice Lewis Hamilton – Peter „Bono“ Bonnington. Neměli bychom tedy čekat Lambiasovu výpověď, ani žádnou telenovelu o zraněných citech. Šéf týmu Red Bull už tuto dvojici jednou přirovnal ke starým manželům.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull