McLaren před kvalifikací dominuje

VC Maďarska – 3.trénink
Třetí a zároveň poslední volný trénink na Velkou cenu Maďarska proběhl v sobotním dopoledni bez větších dramat. Aktivita na trati byla zpočátku velmi nízká – jezdci se do úvodních kol nijak nehrnuli a větší pohyb přišel až s příchodem druhé poloviny seance.
Jako první se na trať odhodlali vyjet piloti McLarenu a Aston Martinu, ale hned po zahřívacím kole zamířili zpět do boxů. Prvním, kdo zajel měřené kolo, byl Franco Colapinto. V dalších minutách se na čele výsledkové listiny střídali Max Verstappen a Oscar Piastri, než se do popředí dostal Charles Leclerc, který byl v polovině tréninku nejrychlejší.
Ferrari během tréninku testovalo dvě různé konfigurace zadního přítlačného křídla. Leclerc měl na voze nasazenou variantu s vyšším přítlakem, což mu zřejmě pomohlo k lepšímu času ve střední části jízdy. Piastri si ale vzal vedení zpět a v závěru se ještě zlepšil. Dobrou formu ukázal i Lewis Hamilton, který se dočasně posunul na druhou příčku.
Isack Hadjar během jízdy vyjádřil nespokojenost s hustým provozem na trati – podle něj ho jeho tým vyslal v nevhodný moment, kdy mu ostatní jezdci bránili ve volné jízdě. Jeho frustrace vyvrcholila nehodou v závěru, když se roztočil v předposlední zatáčce a způsobil krátkou fázi žluté vlajky.
Zhruba 15 minut před koncem začaly týmy pracovat na simulacích kvalifikačních kol. Opět dominoval Oscar Piastri, který si upevnil první místo v tabulce. Druhý skončil jeho týmový kolega Lando Norris, čímž McLaren potvrdil velmi silnou formu na Hungaroringu. Na třetí místo se zařadil Charles Leclerc s Ferrari.
Red Bull se během tréninku trápil – ani jeden z jeho jezdců nebyl spokojený s nastavením vozu a své výhrady ventilovali přes vysílačku. Do kvalifikace tak rakouský tým neodchází v úplně ideálním rozpoložení.
Kvalifikace na nedělní závod odstartuje dnes v 16:00 a ukáže, zda si McLaren udrží svou výkonnost i v ostrých podmínkách.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,916 | 17 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,948 | + 0.032 | 20 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,315 | + 0.399 | 17 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,684 | + 0.768 | 18 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,745 | + 0.829 | 18 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,794 | + 0.878 | 18 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,828 | + 0.912 | 21 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,840 | + 0.924 | 17 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,978 | + 1.062 | 19 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,025 | + 1.109 | 21 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,127 | + 1.211 | 17 |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,162 | + 1.246 | 19 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:16,247 | + 1.331 | 21 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,371 | + 1.455 | 21 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,442 | + 1.526 | 19 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,530 | + 1.614 | 20 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,531 | + 1.615 | 18 |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:16,570 | + 1.654 | 22 |
19. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,878 | + 1.962 | 19 |
20. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,956 | + 2.040 | 18 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli