Norris zůstává první, Leclerc drží při životě domácí naděje

VC Itálie – 3. trénink
Norris byl nejrychlejší i v posledním tréninku před kvalifikací, Leclerc se ale k němu přiblížil na rozdíl pouhých 21 tisícin. Celé dvacetičlenné startovní pole se vešlo do rozestupu jedné vteřiny.
Úvod třetího tréninku byl spíše poklidnější. Na trati vyjelo jen pár monopostů. Řada jezdců si rozjížděla pneumatiky pro závod a po jednom kole tak zamířila zpět k mechanikům, kde přezula. To platilo například pro Alonsa, Strolla, Hülkenberga nebo Hadjara.
První polovina tréninku patřila především jízdám na dlouhou vzdálenost. Na špici se v té době probojoval Verstappen. Nizozemcův výkon ale prozatím nebyl směrodatný. Jezdil totiž na měkkých pneumatikách. Piloti Ferrari Leclerc a Hamilton, kteří se nacházeli za ním, kroužili po dráze na střední směsi.
Kvalifikační simulace odstartovaly 15 minut před koncem tréninku a otěže převzal McLaren. Nejprve se ujal vedení Norris před Piastrim. V závěru oba papájové vozy rozdělil Leclerc. Tomu se sice první pokus nepovedl, v tom druhém ale dokázal i na opotřebenějších pneumatikách zajet druhý nejrychlejší čas. Na Norrise Monačan ztratil 21 tisícin.
Verstappen nakonec obsadil čtvrtou příčku. Hamilton zajel před kvalifikací pouze sedmý čas. O největší překvapení se postaral Bortoleto na šesté pozici.
Trénink se obešel bez vážnějších potíží a přerušení. Viděli jsme pouze několik výletů mimo trať. Nejvíce dělala jezdcům problémy úvodní šikana.
Za zmínku stojí skutečnost, že se celé startovní pole vešlo do rozmezí jedné vteřiny. Prvního Norrise s dvacátým Oconem dělilo 973 tisícin sekundy.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:19.331 | 21 | |
2. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.021s | 24 | |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.165s | 22 | |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0.167s | 18 | |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.184s | 19 | |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.227s | 18 | |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.267s | 23 | |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0.272s | 20 | |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.365s | 24 | |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.389s | 23 | |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.406s | 18 | |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.530s | 19 | |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.576s | 23 | |
14. | ![]() |
![]() |
Renault | +0.703s | 22 | |
15. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0.728s | 24 | |
16. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +0.801s | 14 | |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.878s | 22 | |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | +0.916s | 23 | |
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.916s | 22 | |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.973s | 20 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren