Novinky

  • 06.09.2025 Good Pierre Gasly prodloužil smlouvu s Alpine do konce roku 2028

  • 06.09.2025 Good Daniele Ricciardo je ambasadorem Ford Racingu, značky Raptor

  • 06.09.2025 Good Monako má smlouvu na pořádání GP F1 do roku 2035

Facebook Instagram

Red Bull věřil Verstappenovi

Red Bull věřil Verstappenovi

Díky tomu vyhrál.

Max Verstappen už po kvalifikaci na Velkou cenu Itálie mluvil o tom, jak mu pomohlo, že tým na jeho žádost nezměnil nastavení vozu na základě někoho nápadu a čísel ze simulátoru. A v neděli zvítězil. Bylo to jeho první vítězství od květnové VC Emilie Romagni.

Zkoušeli jsme nový postup přípravy na závodní víkend. Laurent (Mekies) je excelentní inženýr a základem nadále zůstávají data ze simulátoru, ale pak se smíchají s Maxovými zkušenostmi a zkušenostmi našich závodních inženýrů. Výsledkem by měl být více předvídatelný a snáze ovladatelný vůz," řekl po závodě Helmut Marko.

Máme za sebou spoustu víkendů s hodně výstřely mimo. Mluvím o nastavení vozu," řekl Verstappen. „Tápali jsme a nevěděli, co máme dělat. Ale Laurent s jeho minulostí inženýra klade inženýrům správné otázky. Takové, které dávají smysl. Funguje to perfektně. A důležité je poučit se. Jsem přesvědčen, že v Zandvoortu jsme na něco přišli a v Monze z toho místa udělali ještě další krok správným směrem."

Bylo to první vítězství Laurenta Mekiese v roli šéfa týmu. Před novináři však prezentoval hlavně týmové úsilí a svoji skromnost.

Na zlepšení vozu pracuje 1,500 lidí. Obrovské úsilí vynakládané na setiny nebo tisíciny sekundy na kolo. Díky tomu jsme měli nové díly a několik nových možností. Takže můj vlastní podíl na úspěchu je ve skutečnosti nulový."

Před koncem závodu, když měl Verstappen pohodlný náskok, se do televizního přenosu dostala podivná věta adresovaná jeho závodnímu inženýrovi.

Neriskovat, jet naplno!“, řekl a dost tím zaskočil fanoušky, protože si to jaksi odporuje. Nebylo to ani vytrženo z kontextu, Verstappen si prostě z Gianpiera Lambiaseho utahoval.

Neumím to tak snadno vysvětlit. Byl to hlavně žert. Náš inženýr v simulačních závodech, z týmu Team Redline, bývá občas tak vystresovaný, že mi říká věci jako: „Takže žádné riskování, jeď naplno." Proto jsem to řekl.

Mekies bagatelizuje svůj přínos, ale tým má teď se stejným vozem lepší výsledky. Foto: Red Bull

Kromě virtuálního závodění se Verstappen rád posadí i za volant závodního automobilu, což naplno demonstruje tento víkend. Týden po vítězství v italském Chrámu rychlosti za volantem monopostu F1 se posadí do vozu Ferrari 296 GT3, aby se v něm zúčastnil závodu Nürburgring Langstrecken-Serie na legendární Nordschleife. Směšné je, že kvůli pravidlům seriálu musí Nizozemec na začátku víkendu dvakrát usednout do vozu GT4, aby mu pak bylo umožněno závodit v GT3.

Max Verstappen musí dokázat, že bude schopen závodit s ostatními na Nordschleife. Takový nesmysl. Navrhuji přijmout pravidlo, že jakmile se jezdec stane čtyřnásobným mistrem světa, smí se zúčastnit," kroutí hlavou Norbert Haug.

Zdroj: Motorsport, Autosport, úvodní foto: Red Bull