Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Enge: "Nepomohl nám ani zpomalovací vůz."

Enge: "Nepomohl nám ani zpomalovací vůz."

Češi bodovali v Mexiku v obou závodech.

Český tým dokázal v Monterrey dojet oba závody na bodovaných místech a posunul se na 11. příčku průběžného pořadí. Tomáš Enge skončil ve sprintu pátý a v hlavním závodě obsadil sedmou příčku, když ho zbrzdila zastávka v boxech.

Mexičtí fanoušci zavítali na okruh v Monterrey v hojném počtu a byli svědky mnoha těsných soubojů a ve sprintu byla navíc k vidění efektní nehoda Hayanari Shimody, který vyvázl nezraněn. Český tým doufal, že mu bude osud více nakloněn než v předchozích závodech a šesté místo na startu sprintu bylo solidním základem.

Enge po několik kol bojoval s Bryanem Hertou, nakonec se dostal před svého loňského soupeře z IRL a dojel pátý. Hlavní závod začal pro český tým dobře, Enge držel v úvodních kolech pátou příčku a byl v kontaktu se špičkou.

Mnoho týmů zvolilo velmi brzké zastávky v boxech a český tým tam zajel mezi posledními, ačkoliv Enge zamířil k mechanikům už po osmém kole. Zastávka bohužel neproběhla podle plánu a problémy s maticí kola stály cenné sekundy.

Enge se na trať vrátil na osmém místě za svých někdejším rivalem z F3000 Patrickem Friesacherem. Několik kol spolu sváděli těsný boj, který přerušilo až vyjetí zpomalovacího vozu. Po restartu Enge neodolal útoku Robbie Kerra, ale byl odhodlán postoupit vpřed a na cestě k sedmému místu se mu podařilo předjet vozy Rakouska a Nového Zélandu. Český tým bodoval v obou závodech poprvé od třetího podniku sezony v Estorilu.

Tomáš Enge: „Myslím, že se sprintem můžeme být relativně spokojeni. Ztratil jsem tam nějaký čas za Hertou, jeho předjetí nebylo snadné a špička už pak byla daleko. Do cíle jsem pak jel v poklidu, nemělo smysl riskovat páté místo.

Hlavní závod začal dobře a až do zastávky v boxech to vypadalo slibně. Při výměně kol jsme měli problém s matkou kola a ztratili jsme přes 10 sekund. Nepomohl nám ani zpomalovací vůz. Jelikož se mi nepodařilo dostatečně zahřát pneumatiky přišel jsem po restartu o jedno místo.

Nakonec jsem alespoň  dokázal předjet dva vozy a získat sedmé místo, ale upřímně řečeno od hlavního závodu jsem čekal více.

Antonín Charouz, šéf týmu: „Po předchozích podnicích jsme konečně dokončili oba závody na bodech, takže je to určitě lepší. Sprint byl OK, ale v hlavním závodě jsme mohli dopadnout lépe.

Bohužel jsme nenačasovali naši zastávku ideálně, ale hlavním problémem byla zaseklá matka kola. Nicméně jsme bodovali, Tomáš znovu ukázal dobrou rychlost, takže jsme vcelku spokojeni.