Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Německo vítězí před Američany, Češi až dvacátí

Německo vítězí před Američany, Češi až dvacátí

A1 GP Holandska - hlavní závod

Úvodní dějství nové sezóny závodů A1 Grand Prix s sebou přineslo vše, co se stalo atributy loňského ročníku. Překvapivý průběh i konec, těsné souboje, kolize a bohužel i nepříliš lichotivé vystoupení českého týmu.
 
Vítězství pro tým Německa vybojoval v hlavním závodu Niko Hülkenberg, druhý dojel Američan Philip Giebler, třetí místo získala v závěru zásluhou Ryana Briscoa Austrálie. Český jezdec Tomáš Kostka byl po problémech s vozem klasifikován až na 20. místě se ztrátou 16 kol.
 
Zatímco dopolední sprint s sebou mnoho akce na dráze nepřinesl, hlavní závod vše vynahradil měrou vrchovatou. Už ve druhé zatáčce se s holandskou tratí rozloučil vítěz sprintu Adrian Zaug z Jižní Afriky, když v tlačenici po startu nedobrzdil a skončil v bariéře.
 
V úvodu skončily naděje na slušný výsledek také pro český tým. Tomáš Kostka přišel o přední přítlačné křídlo a musel do boxů, kde tým strávil opravou několik kol. Bývalý pilot Světové série Renault se na trať s velkou ztrátou nakonec vrátil, aby znásobil svoje zkušenosti s vozem A1GP a přinesl týmu další cenná data.
 
Bez výjezdu safety caru už bychom si závod A1 GP dokázali jen těžko představit. Už po deseti kolech se o něj zapříčinil Pákistánec Nur Ali, který svůj vůz zaparkoval přímo u vjezdu do boxové uličky.
 
K dalšímu velkému výkonu se mezitím nadechli Francouzi, počasí však řádně zamíchalo kartami. Na Zandvoort se snesla průtrž mračen a v jediný moment zahnala do boxů téměř všechny týmy. Pouze USA se rozhodly zůstat na suchých pneumatikách a risk se jim později vyplatil.
 
Vnější mokrá stopa v první zatáčce Tarzan se stala zbraní domácího odchovance Jeroena Bleekemolena, který zde během několika kol protáhl holandskou formuli přes Německo a Francii do vedení.
 
Po několika kolech však začala ideální stopa tratě osychat a pneumatiky do mokra už nebyly tou nejrychlejší variantou. Dopředu šly okamžitě Spojené státy, zatímco Nizozemci, kteří jako jedni z mála na čele nepřezuli zpět na slicky, putovali skrz jezdecké pole opačným směrem.
 
10 kol před koncem skončilo na trati mezi dunami účinkování mistrů světa z Francie. Nicolas LaPierre musel svůj vůz odstavit v garáži.
 
Vítězství v hlavním závodě se tak stalo kořistí Německa, Američanům přinesla taktika druhou příčku. Holandsko ztratilo v posledním kole i umístění na stupních vítězů, když Bleekemolen nedokázal odolat útoku Australana Briscoa.
 
p.
 Tým
Nej. kolo
Čas/Odstup
1.
 Německo
1:31.089
1:10:31.238
2.
 USA
1:32.334
+7.870
3.
 Austrálie
1:31.611
+33.619
4.
 Nizozemí
1:32.018
+35.873
5.
 Mexiko
1:31.307
+40.321
6.
 Itálie
1:32.090
+42.616
7.
 Velká Británie
1:31.314
+54.333
8.
 Švýcarsko
1:30.918
+59.382
9.
 Čína
1:32.090
+1:29.659
10.
 Indonésie
1:32.511
+1:37.489
11.
 Nový Zéland
1:31.908
+1:49.139
12.
 Brazílie
1:32.182
+1 kolo
13.
 Kanada
1:31.972
+1 kolo
14.
 Irsko
1:31.931
+1 kolo
15.
 Řecko
1:33.194
+1 kolo
16.
 Singapur
1:32.317
+1 kolo
17.
 Malajsie
1:29.989
+4 kolo
18.
 Indie
1:32.910
+7 kolo
19.
 Francie
1:30.952
+10 kol
20.
 Česká republika
1:32.086
+16 kol
21.
 Libanon
1:33.243
+23 kol
22.
 Pákistán
1:35.326
+24 kol
23.
 Jižní Afrika