Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Wheldon si z Kansasu odváží druhé letošní vítězství

Wheldon si z Kansasu odváží druhé letošní vítězství

Kansas Lottery Indy 300 - výsledky závodu

Dan Wheldon zvítězil přesvědčivým způsobem na oválu v Kansasu a získal tak již své druhé letošní vítězství. Tým Chipa Ganassiho mohl dosáhnout double nebýt chyby Scotta Dixona, který k poslední zastávce v boxech zabočil přímo ze zatáčky č.4, což pravidla nedovolují a byl následně penalizován průjezdem boxy.

Franchittimu tak spadlo do klína druhé místo, třetí dojel Castroneves.

Kansas Lottery Indy 300
200 kol - 300 mil
29°C - slunečno,větrno
3 žluté fáze - celkem 15 kol
nejrychlejší kolo: Dan Wheldon - 25,7230 sekundy v 192. kole

Tony Kanaan na startu nezaváhal a okamžitě se ujal vedení, ale už první kolo částečně naznančilo, co může následovat. Dan Wheldon, který odstartoval až ze čtvrté pozice, si jediným manévrem v jedné ze zatáček poradil s oběma vozy týmu Penske a zavěsil se za vedoucího Kanaana. Ten jeho tlaku dokázal vzdorovat jen do šestého kola, kdy se závod v podstatě stal "one man show" Dana Wheldona. V úvodní části závodu se tak ustálilo pořadí Wheldon, Kanaan, Dixon,Castroneves, Franchitti a Patrick.

Pro řadu jezdců však již první kola přinesla mnoho problémů. Ze špičky bojoval se špatně ovladatelným vozem Hornish a týmu trvalo tři čtvrtiny závodu, než dokázal jeho monopost dát do konkurenceschopného stavu. Ještě hůře na tom byli Buddy Rice, Marty Roth, Alex Barron, Milka Duno a překvapivě i Marco Andretti. Jejich vozy se na oválu chovaly tak nestabilně, že všichni postupně zamířili do boxů ještě pod zelenou vlajkou k úpravám  nastavení.

Marco bude chtít na závod  Kansasu určitě rychle zapomenout. Zdá se, že u AGR není něco v pořádku.

Nejkrásnější souboj této části závodu předvedli Vitor Meira, Danica Patrick a Tomas Scheckter, kteří si to spolu rozdali v boji o sedmé místo. Z pole jezdců mezitím odstoupil Marty Roth, několik kol nato i Buddy Rice a následně i opět vyděšený Marco Andretti. Jeho odstoupení nebylo pro tým jeho otce nejlepší vozitkou, ale to horší mělo teprve přijít s prvními zastávkami v boxech. Tým je naplánoval pro Kanaana a Danicu Patrick příliš rychle po sobě a navíc spotter Patrickové poslal Danicu při výjezdu ze stání přímo do vozu Kanaana. Došlo ke kontaktu, který oběma jezdcům zkazil dobře rozjetý závod a Wheldonovi vzal jediného vážného soupeře.

Danica vyráží do uličky ze stání. Ještě neví, že se v zápětí srazí s Kanaanem. Kanaanův mechanik, očekávající v pozadí příjezd svého vozu už to asi tuší.

Wheldon se vrátil do vedení a neměl  v této části závodu žádnou konkurenci, protože jeho stájový kolega Dixon měl lehké problémy s ovládáním vozu. I tak mu to však stačilo na druhé místo. Ve 100. kole Wheldon právě zabočil do boxů, když se Ed Carpenter potkal se zdí. Následné žluté využilo celé pole k zastávkám, během kterých se Tomas Scheckter posunul před Dixona. Restart ve 109. kole se však z celého pole povedl nejlépe právě Scottu Dixonovi, který se před Schecktera přehnal jako rychlík kolem stojícího vlaku a zavěsil se za svého stájového kolegu. Podobně jako na Homesteadu nasadili oba Ganassiho jezdci v tento okamžil ke strhujícímu nástupu a zanechali zbytek pole jezdců v roli statistů.

Skupina vedená Meirou a Scheckterem si v razí cestu opozdilci v úvodní části závodu

Naštěstí však bylo i nadále na co se dívat, neboť boj o místa v první pětce zuřil až do konce závodu. O třetí místo bojovali v této části závodu Castroneves se Scheckterem, za nimi se utkal Franchiti s Meirou a poté s konečně zrychlujícím Hornishem.

Třetí kolo zastávek v boxech přineslo další rozhodující okamžik závodu. Na první místo se sice posunul Scott Dixon s náskokem dvou sekund, ale velmi brzy se zjistilo proč. Dixon totiž zabočil do boxové uličky přímo ze zatáčky č. 4, což pravidla nedovolují. Z bezpečnostních důvodů musí jezdci zpomalit a najet pod vnitřní bílou čáru již v zatáčce třetí, což samozřejmě přinese ztrátu času. Novozélanďan byl skutečně za toto porušení pravidel potrestán průjezdem boxy a na trať se vrátil až na šestém místě. Následná stíhací jízda však stačila v cíli jen na celkově čtvrté místo.

Závod nakonec skončil pod žlutou vlajkou, protože pět kol před cílem havaroval Scott Sharp. Tou dobou už byl na druhém místě Dario Franchitti, který si v poslední části závodu poradil s Castronevesem a zachránil tak čest týmu Michaela Andrettiho.

Pozornost si svým způsobem zaslouží i premiérová jízda  Milky Duno. Byla sice po většinu závodu nejpomalejším vozem na trati, ale dokázala ve spolupráci s techniky vůz zlepšovat a zajíždět postupně rychlejší kola. A předevší na rozdíl od Rotha, Barrona, Riceho a Andrettiho neodešla ze závodu se sklopenou hlavou.

Dan Wheldon vykročil do letošní sezóny rozhodným způsobem. Vyhrál dva závody ze čtyř a vedl po 484 kol z celkově odjetých sedmi set. V Indianapolis by to nemuselo nic znamenat, ale vzhledemk tomu, že Wheldon již jednou slavnou pětistovku v Indy vyhrál, pasuje ho jeho současná forma do pozice jednoho z největších favoritů.

Fanoušky, týmy i piloty teď čeká měsíc příprav na nejdůležitější závod roku, slavný Indy 500. Ten si už budeme moci vychutnat i naživo na Galaxii Sport a tak se pokusíme Vás o dění v indianapolis během měsíce května informovat co nejpodrobněji.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 D.Wheldon  Target Chip Ganassi Racing
1:36:56.0586
2.
 D.Franchitti  Andretti Green Racing
18.4830
3.
 H.Castroneves  Team Penske
33.2280
4.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
34.4208
5.
 T.Scheckter  Vision Racing
1 kolo
6.
 S.Hornish Jr.  Team Penske
1 kolo
7.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
2 kola
8.
 V.Meira  Panther Racing
2 kola
9.
 A.J.Foyt IV  Vision Racing
2 kola
10.
 J.Simmons  Rahal Letterman Racing
2 kola
11.
 D.Manning  A.J. Foyt Enterprises
2 kola
12.
 S.Fisher  Dreyer & Reinbold Racing
4 kola
13.
 S.Sharp  Rahal Letterman Racing
5 kol
14.
 M.Duno  SAMAX Motorsports
6 kol
15.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
8 kol
16.
 A.Barron  CURB/Agajanian/Beck Motorsports
9 kol
17.
 E.Carpenter  Vision Racing
havárie
18.
 K.Matsuura  Super Aguri Panther Racing
porucha
19.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
porucha
20.
 B.Rice  Dreyer & Reinbold Racing
ovládání
21.
 M.Roth  Roth Racing
ovládání

Všechny časy neoficiální