Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Sága flexibilních křídel se dočkala pokračování

Sága flexibilních křídel se dočkala pokračování

Přezkoumáno bude pravděpodobně zadní přítlačné křídlo Red Bullu.

Red Bull Racing je posledním týmem, kterého se týká vyšetřování flexibilního zadního přítlačného křídla. Oznámení podali konkureční týmy po Velké ceně Španělska.

David Coulthard přivezl týmu Red Bull z barcelonského okruhu první letošní body, přestože mu v závěru závodu po problémech s převodovkou chyběl třetí rychlostní stupeň.

Zvyšující se konkurenceschopnost Red Bullu znamená, že se tým mohl těšit také z vyšší pozornosti televizních kamer, než by bylo ve Španělsku obvyklé. Dalšími obrázky byly navíc záběry z kamer umístěných na Coulthardově voze. Tyto záběry byly divákům nabídnuty, když Coulthardovi zbývalo do cíle 38 kol a později, když dvě kola před koncem závodu řadil skotský pilot bez třetího převodového stupně.

Soupeřící týmy jsou znepokojeny chováním zadního přítlačného křídla vozu RB3.

Televizní obrázky, zdá se, ukazují, jak se zadní křídlo natáčí okolo přední podpěry v době, kdy vůz získává rychlost na hlavní rovince okruhu a poté se dramaticky ohýbá zpět do vertikální pozice při brždění do první zatáčky.

Několik týmů je pod dojmem pohybujícího se zadního křídla rozladěno, ačkoliv zatím nepadly žádné návrhy, že by zahájily protest proti Red Bullu.

Nejmenovaný pracovník jedneoho z předních týmů řekl: "O flexibilních křídlech už toho bylo ve formuli 1 hodně řečeno, ale tohle je nejmarkantnější příklad, jaký jsem kdy viděl."

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se usilovně snažila potlačit pohyblivá křídla v loňské sezoně, kdy od Velké ceny Kanady zavedla povinné vzpěry mezi hlavními přítlačnými částmi zadního křídla. Pokusila se tím celou záležitost vyřešit a urovnat.

Zatím není známo, zda byla FIA požádána, aby prověřila křídlo Red Bullu, je ale zřejmé, že tato otázka s největší pravděpodobostí bude muset být zodpovězena během monacké Grand Prix.

Pohyblivé aerodynamické prvky nejsou ve formuli 1 povoleny, ale pokud vůz úspěšně projde statickými zátěžovými testy, potom vyhovuje předpisům bez ohledu na to, co se děje při vysokým rychlostech.

Šéf týmu Red Bull Racing, Christian Horner, potvrdil, že jeho tým nedělá nic v rozporu s pravidly:

"Televizní záběry jsem neviděl, ale co se nás týká, vůz zcela vyhovuje technickým předpisům. Žádný z týmů ani FIA s námi o této záležitosti nehovořily. Pokud by ale FIA cítila, že někde existuje problém, jsem si jistý, že by se nám ozvala."

"Náš vůz prošel ve Španělsku pozávodní kontrolou bez problému."