Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Häkkinen vítězí podruhé v DTM, Di Resta vede šampionát

Häkkinen vítězí podruhé v DTM, Di Resta vede šampionát

DTM: Lausitzring - závod

Letošní sezona DTM bude vše, jen ne nuda. To dokázal i třetí závod na okruhu Eurospeedway nedaleko Lužice, ve kterém zvítězil starý lišák Mika Häkkinen (v novém voze) před mladým vlkem Paulem di Restou (v dva roky starém autě), který se druhým umístěním na stupních vítězů katapultoval do čela šampionátu.
 
Dominanci Mercedesu zvýraznil třetí místem Bruno Spengler a čtvrtý Bernd Schneider. Nejlepší z pilotů Audi Timo Scheider dovezl svůj loňský vůz na páté příčce.
 
Häkkinen napravil svůj nepovedený start z pole position na Oscherslebenu a už v prvním kole šel do vedení kolem Spenglera, jenž se nakrátko ocitl po souboji mimo trať. Toho využil Di Resta a šel před Kanaďana také.
 
Spengler to loňskému šampionovi formule 3 oplatil ve třetím kole, tou dobou už si však Häkkinen budoval svůj pohodlný náskok. Ve středu pole to však opět vřelo.
 
Náhradník za Toma Kristensena Markus Winkelhock nedaroval Danielu la Rosovy na dráze ani centimetr o očesal přítlačné plošky jeho mercedesu. O kolo později testovací pilot Spykeru F1 změřil své síly s Mathiasem Laudou, který jej poslal z dráhy přímo do bariér.
 
Na trať musel safety car, čehož řada jezdců využila k absolvování druhé povinné zastávky v boxech. Zatímco u mechaniků šlo vše podle plánu a většina jezdců odbyla zastavení v boxech do pěti sekund, na dráze vznikl pořádný zmatek.
 
Na konci 23. kola se začalo opět závodit. Krátce na to skončil návrat uzdraveného Alexandra Prémata, který zezadu narazil do vozu Garyho Paffetta a s poškozeným autem vylétl z tratě.
 
Jamie Green opět nepřesvědčil, že by si zasloužil místo v továrním týmu a tím pádem nový vůz, ve 28. kole roztočil Adama Carrolla poté, co podobným způsobem před 14 dny vyboxoval ze závodu v Oscherslebenu Vaninu Ickx.
 
Další výjezd safety caru srovnal jezdce do reálného pořadí. Jakmile zpomalovací vůz zmizel v boxové uličce, nakročil Mercedes k velkému triumfu. Trojici Häkkinen, Di Resta, Spengler stačil jediný jezdec Audi, do té doby vedoucí muž šampionátu Mattias Ekström.
 
Švédský pilot se však nakonec musel spokojit s mnohem horším než čtvrtým místem. Do boxů totiž zajel v době, kdy byla pit lane zavřená, a za mechaniky tak musel ještě potřetí. Přesto se v závěru dokázal probojovat k desáté příčce.
 
Druhý Di Resta zkoušel vytvořit tlak na Häkkinena, zkušený mistr světa formule 1 mu však dokázal poodjet tak, aby se o své druhé prvenství v DTM nemusel v posledních kolech strachovat.
 
Alespoň s bodem za osmé místo se musel smířit vítěz posledního závodu Gary Paffett. Pro první body v DTM si dojel Mathias Lauda.
 
p.
 Jezdec  Tým
Čas/Odstup
1.
 M.Häkkinen  HWA AG
1:09:10.219
2.
 P.Di Resta  Persson Motorsport
+ 1.679
3.
 B.Spengler  HWA AG
+ 4.175
4.
 B.Schneider  HWA AG
+ 8.714
5.
 T.Scheider  Audi Sport Team Abt Sportsline
+ 13.076
6.
 J.Green  HWA AG
+ 14.453
7.
 M.Lauda  Mücke Motorsport
+ 20.107
8.
 G.Paffett  Persson Motorsport
+ 23.161
9.
 M.Tomczyk  Audi Sport Team Abt Sportsline
+ 23.742
10.
 M.Ekström  Audi Sport Team Abt Sportsline
+ 24.071
11.
 A.Carroll  Futurecom TME
+ 24.829
12.
 S.Stoddart  Mücke Motorsport
+ 1 kolo
13.
 M.Rockenfeller  Audi Sport Team Rosberg
+ 1 kolo
14.
 L.Luhr  Audi Sport Team Rosberg
+ 1 kolo
15.
 V.Ickx  Futurecom TME
 + 1 kolo
16.
 D.la Rosa  Mücke Motorsport
+ 2 kola
17.
 C.Abt  Audi Sport Team Phoenix
+ 4 kola
18.
 A.Premat  Audi Sport Team Phoenix
+ 25 kol
19.
 M.Winkelhock  Audi Sport Team Abt Sportsline
+ 36 kol
20.
 A.Margaritis  Persson Motorsport
+ 48 kol