Michiganské drama až do konce
Firestone Indy 400 - výsledky a průběh závodu
Dramatické rozloučení IndyCar Series se superoválem v Michiganu přineslo drama až do konce dlouhého, často přerušovaného závodu a byli jsme svědky i jedné hromadné nervydrásající havárie, která naštěstí dopadla bez zranění. Ukončila však jízdu do té doby suverénního Daria Franchittiho a vyřadila dalších šest jezdců. V závěrečném souboji dvou vozů stáje AGR převládla zkušenost Tony Kanaana, který zvítězil před Marcem Andrettim. Třetí dojel Scott Sharp.
Firestone Indy 400 - MIS
200 kol - 400 mil
22°C - zataženo,mlhavo
6 žlutých fází - celkem 63 kol
nejrychlejší kolo: Danica Patrick - 32,9067 sekundy ve 4. kole
Se zpožděním 4 hodiny a 37 minut byl závod konečně odstartován, ale stalo se tak pod žlutou vlajkou. Od průjezdu do druhého kola se ale už jelo skutečně naostro a Dario Franchitti dal okamžitě svým soupeřům najevo, kdo bude v Michiganu tentokráte vládnout. Za Franchittim se seřadili Hornish a Castroneves. První ze startovního pole zabočil do boxů Jon Herb kvůli přehřávání motoru, ale ještě se vrátil zpět na trať. Byl však natolik pomalý, že špička pole se k němu přiřítila rychlostí expresu již ve 23. kole. O šest kol později pak Herb skončil po smyku ve zdi a na trati se rozsvítila opět žlutá světla. Ve 31. kole přišly první zastávky pod žlutou, závod o pozice při výjezdu zpět vyhrál Franchitti a udržel tak vedení.

Bojovalo se na dráze, ale i v boxech

Neděle byla důkazem, že nádherné souboje na MIS stále existují. Budou chybět.
Po restartu v 35. kole dokázal Franchitti vedení udržet ale za ním se rozpoutal první z divokých soubojů o pozice, během kterého jezdci využívali často i všech čtyř použitelných stop na trati. Nejlépe si tentokráte vedl Tony Kanaan a zavěsil se za svého stájového kolegu. 46. kolo přineslo další žlutou fázi, když pro poruchu na trati zastavila Milka Duno. Tím byly ze závodu vyřazeny obě "pohyblivé šikany", a mnoho lidí si bezesporu oddychlo. Při následných zastávkách v boxech zhasl Franchittimu motor a Skot rázem vyjížděl z pit lane až na poslední pozici.

Dario si za svůj výkon výkon v Michiganu zasloužil odměnu. Možná je jí skutečnost, že je stále naživu.
Po restartu se ujal vedení Dixon, ale pokud doufal, že smůla Franchittiho mu umožní získat v závodě náskok, krutě se mýlil. Následujících sedm kol se totiž stalo ojedinělým jezdeckým koncertem v podání Maestra Franchitiho a jeho Dallary. Naprosto neskutečným způsobem se dokázal probojovat celým polem a v 57. kole byl již druhý. Nemohl si však pocit nadřazenosti vychutnat dokonale, protože dříve než stačil převálcovat i svého soupěře v boji o titul, na startovní rovince se v plné rychlosti srazili při vzájemném souboji Vitor Meira a Helio Castroneves. Rána do zdi to byla pořádná a naštěstí se obešla bez zranění. Dlouhá cesta Castronevese do boxů infieldem, při které si za zuřivých gestikulací vyřizoval samomluvou své účty s nešťasným Brazilcem, jenž raději šel jinou cestou, pak působila spíše jako komická vložka, při které si mohli všichni oddychnout.

Helio a Vitor ve zdi. Tentokrát se letecký den nekonal.
Žlutá fáze přinesla další zastávky v boxech , při kterých už ale Franchitti nezaváhal a znovu se ujal vedení, tentokráte následován Scheckterem. Na čele se vytvořila pětičlenná skupina, která se dokázala vzdálit zbytku pole. Od toho se brzy oddělili i Marco Andretti a Danica Patrick a vzornou spoluprací při draftování dokázali ztrátu téměř dohnat. Jejich úsilí přerušila další žlutá, kterou tentokráte způsobila havárie Sarah Fisher. Po restartu v 91. kole šel tentokráte do čela Dan Wheldon a vzápětí se rozpoutala nádherná bitva o vedení s ukázkou dokonalé týmové spolupráce mezi Franchittim a Kanaanem, během které Tony dokázal se svou Dallarou zaparkovanou pod zadním křídlem Franchittiho vozu pomoci svému kolegovi Wheldona překonat.

Franchitti v souboji s Wheldonem a Kanaanem
Ve 113. kole skončil na bariéře Darren Manning a následovala další žlutá. Po restartu ve 121. kole se na čele rozpoutalo další kolo bitvy o vedení, ve kterém se ocitli Franchitti, Wheldon a Scheckter. Franchittimu se tentokráte nedařilo se odpoutat a celých 27 kol se pořadí na čele stále měnilo, přičemž v některých okamžicích dělily vozy od sebe snad jen centimetry. Ve 140. kole pak došlo skutečně ke kontaktu mezi vozy Wheldona a Franchittiho. Následovala hromadná havárie, při které všem přihlížejícím musela tuhnout krev hrůzou, neboť Franchittiho Dallara se vznesla do vzduchu a po divokém saltu přistála kokpitem dolů v klubku projíždějících vozů. Celkem sedm vozů bylo vyřazeno a všichni s napětím sledovali trosky převrácené Dallary týmu AGR. Když z pod vozu vylétl po chvíli volant, bylo to první dobré znamení. Když pak záchranný tým za pomoci Sama Hornishe, který ze svého rozbitého vozu přispěchal pomoci, vůz otočil, Dario dokázal k nesmírné úlevě všech z kokpitu vraku svého vozu dokonce sám vystoupit.
Restart ve 171. kole pak na trati zastihl jen sedm posledních vozů, včetně tří vozů stáje AGR řízených Kanaanem, Andrettim a Danicou. S velkou pravděpodobností bylo jasné, že zvítězit musí někdo z nich. Ale Danicu zastavil defekt pravé zadní pneumatiky a tak o vítězství si to rozdali jen Kanaan s Andrettim. Kanaanovy mnohem větší zkušenosti se prosadily i tentokrát a Brazilec dokázal odrazit všechny útoky svého kolegy a proťal cílovou pásku jako první.
|
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
|
1. |
Andretti Green Racing |
2:49:38.0509 | |
|
2. |
Andretti Green Racing |
0.0595 | |
|
3. |
Rahal Letterman Racing |
0.3867 | |
|
4. |
Super Aguri Panther Racing |
0.4703 | |
|
5. |
Dreyer & Reinbold Racing |
4.9097 | |
|
6. |
Rahal Letterman Racing |
10.0114 | |
|
7. |
Andretti Green Racing |
1 kolo | |
|
8. |
Vision Racing |
porucha | |
|
9. |
Team Penske |
porucha | |
|
10. |
Target Chip Ganassi Racing |
havárie | |
|
11. |
Vision Racing |
havárie | |
|
12. |
Target Chip Ganassi Racing |
havárie | |
|
13. |
Andretti Green Racing |
havárie | |
|
14. |
Vision Racing |
havárie | |
|
15. |
A.J. Foyt Enterprises |
havárie | |
|
16. |
Dreyer & Reinbold Racing |
havárie | |
|
17. |
Team Penske |
havárie | |
|
18. |
Panther Racing |
havárie | |
|
19. |
SAMAX Motorsports |
porucha | |
|
20. |
Racing Professionals |
havárie |
Všechny časy neoficiální

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

06.08. 2007