Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Rozhovor se Samem Michaelem

Rozhovor se Samem Michaelem

Technickým ředitelem Williamsu.

Vstupujeme do poslední třetiny šampionátu.  S jakými úmysly tým do této sezóny vstupoval?
 
Od minulého roku jsme podstatně pokročili ve spolehlivosti. Závod jsme letos kvůli poruchám nedokončili jen dvakrát. U předních týmů tomu bylo podobně, každopádně náš cíl je stoprocentní spolehlivost, což se pokusíme uplatnit příští rok.
 
Použití výkonu s rozumem, tak nějak jsme to praktikovali už loni, nicméně, chtěli jsme se ještě zlepšit. Páté místo v poháru konstruktérů jen dokazuje, kde se teď naše auta pohybují. Do příštího roku se chceme více přiblížit nejlepším týmům.
 
Formule jedna si právě užívá svoji pravidelnou letní přestávku, znamená to též pauzu pro firmu nebo se na vývoji vozu pracuje neustále?
 
Tento čas znamená odpočinek pro tým lidí, kteří normálně jezdí celý rok po závodech avšak pro většinu zaměstnanců od továrny práci jako kdykoli jindy.
 
Zbývá 6 závodů, co od nich očekáváte?
 
Náš zájem směřujeme k  monopostu FW29 a k upevnění současné pozice týmu.
 
Máme očekávat nové úpravy na voze, nebo je vývoj směřován dál už k FW30?
 
Stále pracujeme s FW29, poslední změny připravujeme na japonské Fuji. Každopádně na novou verzi se zaměřujeme též.
 
Jak spolu pracují Nico a Alex?
 
Funguje mezi nimi dobrá spolupráce a oba se navzájem respektují. Každý pracuje velmi tvrdě a stráví spoustu času přemýšlením o autě a nad jeho zlepšením. Jak po závodech, tak po každém testu podávají informace, jak se věci mají. Podává to výpověď o tom, jak jsou zavázáni týmu.
 
Čím byl pro vás letošní rok dobrým a co se naopak nepovedlo?
 
Pozitivum vidím v úvodních závodech sezóny, auto bylo rozhodně konkurenceschopnější než loni. Montreal se také povedl, protože Alex si vyjel pódium za docela složitých okolností.
 
Horší to bylo v Monaku. Nico tam měl rychlost, ale kvůli provozu ji nemohl ukázat. V Montrealu byl také rychlý. Safety car mu nakonec pokazil strategii a s tím i závod.