De la Rosa: Bez trakce je to náročné, zábava a krok zpět
„Vítězové závodů ale zůstanou stejní.“
Zákaz elektronického systému řízení trakce, který reguluje množství výkonu, který se přenáší na zadní nápravy monopostů formule 1, je téma, kterým se teď jezdci formule 1 zabývají asi nejvíce.
Přestože je McLaren jedním ze spoludodavetelů jednotných elektronických řídících jednotek (ECU), které mají obstarávat a také hlídat elektroniku závodních monopostů, jeden z testovacích jezdců McLarenu, Pedro de la Rosa, po testech v Barceloně sdělil španělskému tisku, že se formule 1 vrací o krok zpět. De la Rosa by v oblasti elektroniky upřednostňoval individuální vývoj jednotlivých týmů.
„Bez řízení trakce je mnohem obtížnější akcelerovat, vaše noha musí pracovat s plynovým pedálem velmi opatrně. Zároveň je to ale také zábavnější. V závodech asi uvidíme více jezdeckých chyb, protože když na to tlačíte, snáze ztratíte kontrolu nad vozem. Vítězové závodů ale zůstanou stejní. Osobně ale dávám přednost vozům plně vybavenými elektronikou. Ve smyslu techniky a bezpečnosti se ale vracíme zpět.“
Nejlepší kola budou o něco pomalejší, ale vynalézavost formule 1 si ztracený čas zase najde, říká španělský pilot.
„Zlepšení se uskuteční v jiných oblastech. Jsem si jist, že až dorazíme do Austrálie, časy nejrychlejších kol budou mít stejnou hodnotu, jako rok před tím.“