McLaren: Renault má kompletní návrhy našich vozů
O těchto návrzích diskutovala „Sedma Renaultu“.
McLaren vydal informaci, ve které zdůrazňuje, že držení technických tajemství francouzským týmem Renaultem je hlubšího charakteru, než tomu bylo v případě McLaren-Ferrari.
Podle této informace měl Renault více než 780 jednotlivých nákresů vozů McLarenu pro roky 2006 a 2007, které byly údajně odcizeny z počítačů britského týmu. Již dříve jsme vás o tomto faktu informovali zde.
Další záležitostí, kterou McLaren uvádí, je pojem. „Sedma Renaultu“, což je skupina sedmi vysoce postavených osob z technického oddělení a oddělení návrhu Renaultu, kteří dle McLarenu o těchto nákresech diskutovali.
Jsou mezi nimi šéfnávrhář Renaultu, šéf výzkumu a vývoje, šéf návrhu mechaniky, šéf návrhu převodovky i šéf pro výkon vozu.
Celá záležitost vyšla najevo v září tohoto roku. Phil Mackereth, bývalý inženýr McLarenu, přestoupil k Renaultu v březnu 2006 a vzal s sebou několik přenosných disků s nákresy McLarenu.
Renault bagatelizuje význam těchto návrhů prohlášením, že se týkaly pouze čtyř základních systémů a minimálně jeden z nákresů byl zastaralý. Žádná z informací nebyla použita při vývoji a stavbě vozů Renaultu a informace byly okamžitě z počítačů týmu smazány. Tisková zpráva Renaultu zde.
V prohlášení McLarenu zaslaném Světové radě motoristického sportu se praví, že Mackereth odnesl 33 technických souborů na 11 přenosných discích. Tyto byly nahrány do systému Renaultu v září 2006, konkrétně do 11 počítačů.
Právníci McLarenu Baker a McKenzie v tomto prohlášení píší:
„Je zřejmé, že důvěrné návrhy byly vědomě a záměrně rozšířeny a diskutovány uvnitř technického oddělení a oddělení návrhu Renaultu s jasnou nefér výhodou.“
Dále prohlášení praví o „postoji kavalíra“, jak to McLaren nazval, že část vedení Renaultu v průběhu vyšetřování této záležitosti uvádí nekompletní, matoucí a nesprávné informace.
Posledním, o kom se prohlášení zmiňuje, je Mackereth, který si měl informace McLarenu nechat ze sentimentálních důvodů, což je podle Bakera a McKenzieho absurdní vysvětlení jeho počínání.
Z celého tohoto prohlášení, které se nemělo dostat na veřejnost, a jeho načasování, se zdá, že se britský tým uchýlil k radikálnímu navýšení tlaku nejenom na Renault, ale i na FIA, aby předešel tomu, že by Světová rada motoristického sportu FIA záležitost zametla pod koberec.