Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Enge: "V posledním kole jsem byl již přemotivovaný."

Enge: "V posledním kole jsem byl již přemotivovaný."

Šesté místo na startu sprintu jej ale velmi potěšilo.

Šesté místo na startu sprintu pro Českou republiku je dostatečně velkým tahákem pro sledování zítřejšího přenosu na ČT4 Sport ve 20:00 večer. Náš magazín sice uvede zpravodajství ze závodů hned ráno, ale nadpis bude zvolen tak, aby nebyli poškozeni ti, kteří si svá překvapení, ať už milá nebo ne, šetří na večer.

Český tým hodnotí rozporuplnou kvalifikaci pozitivně.

„Celkově vzato to pro nás byla dobrá kvalifikace," řekl šéf týmu Antonín Charouz. "Tomáš odvedl velmi dobrou práci, protože není jednoduché se po skoro roční přestávce vrátit do formulového vozu.“

Na vině byla podle Tomášových slov dlouhá přestávka, řízení jiných typů vozů a v posledním pokusu přemotivovanost.

„Bylo by pěkné být v první desítce na startu obou závodů, ale pokud bych si měl vybrat jednu lepší a druhou ne až tak dobrou kvalifikaci, pak bych bral lepší pozici na startu sprintu," prozradil český závodník. "Ten je totiž krátký a dostat se dopředu je těžké. V hlavním závodě si můžete hodně pomoci se strategií a zastávkami v boxech.

V tréninku jsme jeli na starých pneumatikách ze včerejška, když jsme pak v kvalifikaci nasadili nové pneu, vůz se hodně zlepšil. V průběhu všech čtyř kvalifikací jsme zkoušeli úpravy předního křídla. Musím říci, že má druhá jízda byla perfektní a ze šestého místa jsem měl velkou radost. Pro poslední dvě jízdy nám zbývala už jenom jedna nová sada pneu a věděl jsem, že poslední jízda rozhodne. Po předchozím dobrém kole jsem byl přemotivovaný a chtěl jsem až moc. To kolo nebylo z mé strany moc dobré.

Po deseti měsících s jinými vozy nedokážu ještě v kokpitu A1GP jezdit tak vyrovnaně, jak bych chtěl. Klíčem k úspěchu v závodech bude přežít bez úhony první zatáčku, která je hodně úzká. Doufám, že mě v ní nepotkají problémy, ale může se tam komukoliv přihodit cokoliv.“

Možnosti strategie v hlavním závodě budou omezeny, protože stejně jako v Zandvoortu ani v Zhuhaji nebude povoleno zajet do boxů, vyjede-li na dráhu safety car. To kvůli příliš krátké boxové uličce.

Důkaz sílící konkurence budiž skutečnost, že odstupy mezi jednotlivými jezdci se závod od závodu tenčí. Do jedné vteřiny se vešlo osmnáct vozů - přitom na samotném chvostu zůstali někdejší vítězové A1GP Itálie, Mexiko či Nizozemí.