Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Telemetrie prokázala Alonsovu nevinu

Telemetrie prokázala Alonsovu nevinu

Naopak odhalila slabiny Renaultu.

Po kolizi mezi Fernandem Alonsem a Lewisem Hamiltonem po startu nedělní Velké ceny Bahrajnu se mezi fanoušky rozvířily diskuze o pravých příčinách. Britská televize ITV šla dokonce tak daleko, že doporučila McLarenu, aby podal protest.

Fernanso Alonso nebyl na výjezdu ze zatáčky tak rychlý jako Lewis Hamilton, ten to nečekal a do Alonsa zezadu narazil a hodně si poškodil vůz. Někteří to vnímali jako náznak pomsty, ale pravda bude daleko jednodušší: šlo o normální závodní kolizi.

V tomto případě ale, zdá se, senzacechtiví novináři svou rybu neuloví.

"Šel jsem na pravou stranu a v ten moment Fernando taky, a srazili jsme se," řekl Hamilton. "Normální závodní incident, řekl bych."

Podle Fernanda Alonsa došlo ke kontaktu dokonce dvakrát.

"Ve čtvrté zatáčce mi ťuknul do difusoru, ve druhém kole mi pak skočil na záda na rovince. Nevím, co se stalo, jel jsem naplno. McLareny jsou na rovince docela rychlé.

Nemyslím si, že by šlo o něčí chybu, byli jsme zkrátka blízko sebe, možná si ani neuvědomil, jak moc. Skočil mi na zadní přítlačné křídlo. Možná se snažil příliš rychle získat zpátky ztracené pozice."

Technický šéf Renaultu Pat Symonds novinářům, z nichž někteří obvinili Alonsa z toho, že to udělal schválně, prezentoval data z telemetrie, která prokazují, že Fernando Alonso ani na moment v kritické chvíli nezvolnil a že měl plynový pedál sešlápnutý naplno.

"Je to úplná blbost, ale co s takovými obviněními mohu dělat?" pokrčil rameny Alonso.

Ten vysvětlil důvod jedné ze svých gestikulací, která byla pochopena na adresu Tima Glocka, se kterým bojoval o pozici.

"To nebylo na něj, frustrovalo mě mé vlastní auto. Přišel jsem o možnost jej předjet a na výjezdu ze zatáčky jsem navíc protočil kola. Prostě jsem prohrál."

Zatímco telemetrie prokázala Alonsovu nevinu v případě kolize s Hamiltonem, naopak potvrdila jednu ze slabin Renaultu.

"Nájezdy na rovinky ze zatáček nám nejdou, máme problémy s trakcí, s rychlostí motoru a jeho točivým momentem," přiznal Pat Symonds.

Na spekulace některých novinářů Pat Symonds prohlásil:

"Pak nejsou takoví experti, za které se mají, máme data a ta nic neobvyklého neukazují. Nepotřebujete být expert, abyste to viděli."