Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Fernando Alonso by rád udržel třetí místo i v závodě

Fernando Alonso by rád udržel třetí místo i v závodě

Renault se opět zvedá, chce to ale hlavně začít dojíždět závody.

Dobré třetí místo na startu, ale co strategie?

Je pěkné být třetí. Samozřejmě jsme těžili z Hamiltonovi penalizace, jinak bychom byli čtvrtí. Je to více méně to, co jsme očekávali. V Q1 a Q2 jsme byli čtvrtí nebo pátí a být v Q3 čtvrtý značí, že od našich soupeřů nejsme vzdáleni co se strategie týká nijak moc. Proto se nám otevírá možnost na přemýšlení o stupních vítězů, což v minulosti nepřicházelo v úvahu.

Je čtvrté místo tady větším úspěchem, než čtvrté místo z Montrealu?

To si zase nemyslím. V Montrealu jsme byli šťastnější, protože jsme věděli, že pojedeme na svou zastávku později než někteří z našich soupeřů, tudíž jsme byli těžší. Z toho důvodu to bylo větší překvapení než dnes, kdy máme všichni natankováno podobně.

Zlepšil se Renault natolik, že může být silný na všech typech okruhů, a nebude tedy záležet jen na jeho charakteristice?

V kvalifikaci to šlo celkem dobře. V posledních pěti závodech jsme byli silní, takže kvalifikace není tak zlá. My musíme hlavně začít dokončovat závody a sbírat body. Do teď se nám to moc nedařilo. V Montrealu bylo naše počínání v kvalifikaci možná překvapivé. Je totiž pravda, že auto podle všeho jede lépe zde.

Oběma vozům se dařilo, Nelson zajel v Q2 prakticky stejný čas jako Kubica, jen o půl desetinky pomaleji- takže skončil jedenáctý. Naše auto už se nadále nenachází ve startovní listině vzadu. Jsme spokojení s našimi vylepšeními a další jsou na cestě. Jsme si vědomi toho, co autu schází, a na to se zaměřujeme, ale nedá se to vyřešit během jednoho nebo dvou dnů. Potřebujete vývojový program na několik měsíců. Na tom děláme.

Ferrari se tu zdá rychlejší, ale když se podíváme na delší jízdy během tréninků, jste toho názoru, že můžete být lepší než ti ostatní?

Řekl bych, že ano. Ferrari není naším hlavním soupeřem, ať uděláme cokoli, jsou na nás moc silní. Naproti tomu chlápci kolem mě nejsou tak vzdáleni. Občas jsme byli rychlejší my, jindy byli rychlejší oni. Jsme schopní se s nimi poprat o stupně vítězů. Snad využijeme výhodu naší dobré startovní pozice.

O kolik lepší je pro vás startovat třetí na místo čtvrtého místa?

Je to o moc lepší, protože startujete z čisté stopy, plus máte o jednoho soupeře méně. Porazit Ferrari a McLaren za normálních podmínek je pro nás takřka nemožné, takže když jeden z nich startuje ze zadu, naše šance tím strmě stoupnou.

Můžou plánovaná vylepšení na motoru udělat velký rozdíl?

Uvidíme. Nejsem si vědomý toho, nakolik velké změny to v příštích závodech budou. Vím, že na tom dělají, aby našli pár koní navíc, ale s pravidlem o zmrazení motoru to není snadné. Pokud bychom se mohli o kousek zlepšit, byla by to velká pomoc.