Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Rozhovor s Timem Glockem

Rozhovor s Timem Glockem

Němec zůstává u Toyoty i pro rok 2009.

Timo Glock by měl za Toyotu závodit i v příštím roce, potvrdil to šéf týmu John Howett. Japonská stáj využila opci ve smlouvě s německým závodníkem a stejně jako jeho týmového kolegu Jarna Trulliho si jej ponechá i pro rok 2009.

Němec bez zranění přestál po selhání pravého zadního zavěšení ošklivě vyhlížející havárii při domácí Velké ceně Německa na Hockenheimringu a na Hungaroringu si jako pokropen živou vodou po skvělém výkonu dojel pro druhé místo, čímž zaznamenal letošní nejlepší výsledek jak pro sebe, tak pro Toyotu.

Z nosítek na Hockenheimu na pódium na Hungaroringu. Jaký je to pocit?

Timo Glock: Prostě neuvěřitelný. Skoro jsem se musel štípnout, když jsem viděl, jak Massovi kolabuje motor tři kola před cílem a já věděl, že jsem druhý. V závěrečných kolech jsem byl pod tlakem ze strany druhého Ferrari Kimiho Räikkönena a v posledním stintu jsem se trochu pral s měkčími pneumatikami. Od pátečních tréninků jsme věděli, že na měkčích gumách to bude těžší.

Měl jsem slušnou rychlost a viděl jsem, že jsem devět sekund před Kimim, ale pak mi tým řekl, že je o půl sekundy na kolo rychlejší. Snažil jsem se víc tlačit, ale přitom nezničit pneumatiky. Na konci se na mě dotáhl, ale já jsem zůstal klidný a jel jsem bez chyb. Z GP2 vím, jak je těžké předjíždět na Hungaroringu a ve formuli 1 je to ještě těžší.

Kvalifikoval jste se jako pátý, čímž jste o tři místa překonal své maximum a pak přišlo pódium. Jak si vysvětlujete takové zlepšení?

TG: Na Hockenheimu jsme měli až do mé nehody dobrou rychlost a do Maďarska jsme si jí prostě udrželi. Moje TF108 se chovala od pátku velmi dobře a já jsem nemusel dělat žádné velké změny. Do posledního stintu byla perfektní, na měkkých pneumatikách to bylo trochu zrádné. Tohle je moje první úplná sezóna, jsme v polovině a já jsem na pódiu! Je to skvělý pocit, byl to perfektní víkend.

Po startu se vám podařilo předjet Roberta Kubicu a v prvním kole jste tak získal čtvrté místo. Jak důležité to bylo?

TG: Bylo to docela důležité, že to takhle vyšlo, protože měl Kubica složitý závod. Musel jsem zlepšit starty, protože v několika úvodních závodech nebyla moje reakční doba perfektní. Tentokrát byl start opravdu skvělý. Ačkoli byla kvalifikace dobrá, cítil jsem, že jsem mohl skončit ještě o pár míst výš. Ve druhé části jsem byl s minimem paliva druhý za Massou, ale ve třetí jsem dost bojoval s teplotou pneumatik.

Ve skutečnosti jsem svůj nejlepší čas zajel až na lehce ojetých pneumatikách, protože jsem pro první měřené kolo nedokázal zahřát pneumatiky, protože byl ve výjezdovém kole Kubica o něco pomalejší než já, takže jsem musel zpomalit. Ztratil jsem tím v ostrém kole spoustu rychlosti a nakonec jsem byl šťastný za páté místo, i když si myslím, že jsem mohl zajet rychleji než Robert.

Změnilo se něco zásadního, co vám pomohlo zlepšit výkonnost?

TG: Nemám rád nedotáčivé auto a to bylo několikrát v sezóně problémem. Ale na Hockenheimu a Hungaroringu se auto chovalo víc podle mých představ a lépe sedělo mému jezdeckému stylu. Jednoduše jsem mohl v zatáčkách s vozem jet jak jsem chtěl a to je důvod pro výsledek kvalifikace i závodu.

Měla vaše havárie na Hockenheimu nějaké následky?

TG: Ne. Než jsem došel do zdravotnického centra, byl jsem si jistý, že jsem zřejmě udělal chybu, když jsem jel s těžkým vozem přes obrubník příliš zeširoka. Cítil jsem nějaký štěrk, takže jsem se domníval, že to byla moje chyba. Pak mi ale tým řekl, že selhalo zadní zavěšení a to byl důvod havárie. Když jsem se na to poprvé díval v televizi, vypadalo to mnohem hůř než jak jsem to cítil ve voze. Samozřejmě, že to po tom nárazu hodně bolelo a asi jsem se musel nadechnout ve špatnou chvíli, protože jsem si vyrazil dech. Večer už jsem byl schopen odejít domů, ale musel jsem zůstat přes noc na standartní pozorování.

Jaký to byl pocit být několik dní na titulních stránkách novin?

TG: Ve skutečnosti mě odpovídání na stále ty samé otázky vysiluje víc než samotná havárie. Chci, aby se psalo o mých výsledcích, ne haváriích. Popravě byla horší lehká otrava jídlem, které jsem snědl v Jerezu další týden. Horko nebylo v Maďarsku problémem, ale když jsem během závodu hodně pil, opět jsem měl problémy s žaludkem. Po závodě jsem se necítil perfektně, ale to horko nebylo největším problémem.

Myslíte si, že je váš tým v dobré pozici pro zisk čtvrtého místa v poháru konstruktérů?

TG: Pole je velice vyrovnané a na jednom okruhu je Red Bull silnější, jinde jsme to zase my, takže je docela těžké tohle předvídat. Ale TF108 ukázala dobrou výkonnost v horkých podmínkách a my si vždy v Budapešti věřili.

Co víte o novém okruhu ve Valencii, který bude hostit příští závod?

TG: Studoval jsem ho v počítačové hře, trať jsem si obešel a viděl jsem nějaké fotky z nedávného závodu formule 3. Vypadá docela zajímavě na městský okruh.

Jaký máte program pro třítýdenní přestávku?

TG: Pojedu do Los Angeles do Monterey, kde se pojede velký závod historických vozů a já budu řídit sportovní vůz Toyota. Pak zřejmě strávím čtyři nebo pět dní v L.A. a udělám si tam malou pauzu. Rozhodně se podívám na olympiádu. Nemám žádná speciální jména, která bych podporoval, ale cyklistika bude určitě jednou z věcí, kterou budu blíže sledovat.