Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Podle Eddieho Irvina ekonomická krize pomůže formuli 1

Podle Eddieho Irvina ekonomická krize pomůže formuli 1

Soukromé týmy budou mít šanci dotáhnout se na automobilky.

Co na srdci, to na jazyku. Toto stařičké pořekadlo vždy sedělo na Eddieho Irvina, dnes již bývalého pilota formule 1.

Naposledy se vyjádřil k možnému dopadu globální finanční krize na formuli 1.

"Pole by se díky tomu mělo trochu srovnat. Peníze této show nepomohly, ba naopak, uškodily jí. Velké peníze do ní lijí automobilky. Přísun peněz bude v budoucnu menší. Ono jim ani vlastně nic jiného nezbývá, částky, které tam v posledních letech tekly, byly šílené," prohlásil tento dvaačtyřicetiletý rodák ze Severního Irska.

Podle Irvina by snížení rozpočtů automobilek mělo pomoci menším týmům, aby se na své soupeře mohly dotáhnout.

Vítěz čtyř Grand Prix se také zmínil o Lewisovi Hamiltonovi. Mladého Brita dle vlastních slov obdivuje. Pamatuje si ale, jak se mu loni podařilo ztratit téměř jistý titul v posledních dvou závodech.

"Bylo to, jako by si vyndal mozek z hlavy a řekl což se takhle vybourat? Letos to ale bude jiné.

Z toho, co se stalo loni, si Lewis vezme ponaučení. Musíme pamatovat na to, že tehdy mu bylo jedenadvacet. Sami určitě ještě máte v živé paměti, jací jste v tomhle věku byli," prohlásil Eddie Irvine.

Eddie Irvine byl za svého působení ve formuli 1 považován za jednoho z nejsvéráznějších jezdců. Mnoho lidí si ho zapamatovalo už po jeho debutu, kdy mu po skončení Grand Prix Japonska dal políček samotný Ayrton Senna.

V letech 93-95 závodil za tým Jordan. Rychlost mu sice nescházela, kvůli nevyrovnaným výkonům však zaostával za svým kolegou Rubensem Barrichellem. Od roku 96 závodil za Ferrari, kde byl jasnou jedničkou Michael Schumacher. Eddieho chvíli však přišla v roce 1999, kdy se po zranění Schumachera stal lídrem týmu a jen o kousek mu unikl mistrovský titul, který nakonec získal Mika Häkkinen.

Irvinovou poslední štací v královně motorsportu byl tým Jaguar, kde jezdil v letech 2000-2002.