Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Tým Spyker vyřadila v Algarve porucha motoru

Tým Spyker vyřadila v Algarve porucha motoru

"Jak já, tak Tom jsme dosahovali dobrých časů, ale hodinu před koncem nám odešel motor."

Tým SNORAS Spyker Squadron předvedl v Algarve srdnatý výkon, česko-nizozemská posádka Jarek Janiš - Tom Coronel se po startu z jedenácté pozice probila až na čtvrté místo v průběžném hodnocení třídy LMGT2. Hodinu před koncem závodu ale vypověděl službu motor Spykeru C8 Laviolette GT2R, holandská stáj tak musela své snažení předčasně ukončit.

Modro-žlutý Spyker posádky Tom Coronel - Jarek Janiš začínal tisícikilometrový závod v Algarve z poslední řady startovního roštu, od prvních okamžiků ovšem rychle stoupal pořadím. Hned v první zatáčce se jeden ze soupeřů ve třídě GT2 roztočil do hodin, před další rivaly se Tom Coronel dokázal rychle probít, takže po deseti minutách závodu figuroval Spyker už na sedmé místě ve své kategorii.

Přibližně po 70 minutách zamířil holandský jezdec k první plánované zastávce v boxech, při níž došlo k doplnění paliva, výměně pneumatik i střídání jezdců. Jarek Janiš pokračoval ve stejném tempu jako jeho týmový kolega a po třetině závodu patřilo Spykeru už páté místo ve třídě GT2.

Přibližně po 130 minutách závodu absolvoval tým Spykeru druhou zastávku. Za volant se vrátil Tom Coronel, který pokračoval ve stíhací jízdě na páté pozici. Po třech hodinách předal vůz znovu Jarku Janišovi, který se posunul na čtvrté místo s odstupem necelé minuty na třetího.

Holandský tým statečně bojoval téměř do půlnoci místního času, pak ale již podruhé během závodního víkendu zastávkoval motor a pro stáj SNORAS Spyker Squadron skončil závod 1000 km Algarve 2009 předčasně.

Jarek Janiš: "Závod probíhal v pohodě, po startu z poslední pozice jsme se dostali na čtvrté místo, na které jsme měli s přehledem a možná jsme mohli pomýšlet i výš. Jak já, tak Tom jsme dosahovali dobrých, konkurenceschopných časů, ale hodinu před koncem nám odešel motor. Zatím nevíme proč. Pravá strana přestala fungovat, ztratili jsme tlak oleje a museli jsme zastavit."