Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Webber viní z nedostatku předjíždění i přední pneumatiky

Webber viní z nedostatku předjíždění i přední pneumatiky

Je však přesvědčen, že sezóna ještě přinese zajímavé závody.

Podle Marka Webbera mají na nedostatku předjíždění při úvodním závodu sezóny v Bahrajnu velký podíl i nové užší přední pneumatiky.

Pneumatiky byly obecně shledány jako jeden z viníků nudného průběhu úvodní velké ceny, rychlost opotřebení totiž nebyla tak rychlá, jak týmy očekávaly. Webber nicméně nesnadné předjíždění připisuje i novým předním pneumatikám.

"No, myslím, že pneumatiky na tom mají dost velký podíl," řekl BBC Sportu. "Jsou oproti loňským odlišné a není vůbec lehké za někým jet. Za jiným vozem je teď méně přilnavosti."

Jedním z návrhů, jak ještě letos vylepšit podívanou, je nařízení dvou povinných zastávek v boxech. Podle Webbera by toto pravidlo mohlo přispět k napětí v závodu, nicméně nečeká, že by nějak pomohlo s předjížděním.

"Horší to nebude," řekl. "Momentálně se do jedné zastávky vynakládá mnoho úsilí, je po všem během čtyř sekund a i načasování zastávky je teď dost předvídatelné. Dvě zastávky by mohly přinést více napětí, zvýší se i celkový prostor pro chyby v týmu. Dvě zastávky pomohou, ale zřejmě nepůjde o řešení, které přinese více předjíždění na trati."

Webber je nicméně přesvědčen, že sezóna ještě přinese mnohem zábavnější závody než byla Velká cena Bahrajnu.

"Rozhodně ještě budou napínavější závody než ten, co jsme viděli v Bahrajnu - což nebude zas tak těžké," dodal. "Byl kolem toho velký humbuk, ale závod očekávání nenaplnil. A za sebou máme tři velmi dobré sezóny - zisk titulu Lewise Hamiltona v posledním závodě roku 2008 nebo mistrovský boj Jensona Buttona v loňské sezóně, kdy jsme viděli něco velmi dobrého předjíždění."