Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Na úvod v čele mclareny a mercedesy, první Hamilton

Na úvod v čele mclareny a mercedesy, první Hamilton

Velká cena Malajsie - 1. trénink

Lewis Hamilton zajel nejrychlejší čas v úvodním volném tréninku na třetí podnik letošní sezóny, Velkou cenu Malajsie.

Po tradičně klidném začátku, kdy se po trati proháněly převážně vozy nových týmů, se zhruba v polovině tréninku do čela posunuly oba mclareny Hamiltona a Jensona Buttona. Ti se pak ve zbytku tréninku zaměřili na jízdy s větším množstvím paliva, podobně jako většina jejich soupeřů.

Až v samotném závěru se k velice rychlému kolu rozjel Nico Rosberg a už po vypršení časového limitu oba mclareny rozdělil postupem na druhé místo. Na Hamilton přitom ztratil 185 tisícin sekundy.

Rosbergův týmový kolega od Mercedesu Michael Schumacher skončil hned za Buttonem na čtvrtém místě. Sedminásobný šampion musel ale velmi dlouho čekat, než vůbec mohl vyjet na trať, jeho mechanici totiž téměř hodinu z tréninkového času pracovali na zádi jeho vozu. Schumacher se pak ale rychle posouval vzhůru až na třetí místo, než jej o jednu příčku níž v závěru odsunul Rosberg.

Páté místo získal Robert Kubica. Polák se po klidném začátku usadil v čele, než jej překonali jezdci McLarenu a Mercedesu.

Šestý čas zajel Mark Webber z Red Bullu, sedmý Adrian Sutil z Force Indie a osmý lídr průběžného pořadí Fernando Alonso z Ferrari.

Devátá pozice zbyla na Sebastiana Vettela, který si v průběhu tréninku stěžoval na zpomalování svého vozu. Nakonec ale stanovil nejrychlejší čas ve druhém sektoru.

Elitní desítku uzavřel Sebastien Buemi za volantem vozu týmu Toro Rosso.

Felipe Massa si během prvního volného tréninku udělal dva výlety únikovou zónou a skončil až jako jedenáctý. Potíže měl také Jaime Alguersuari z Toro Rosso, který ztratil čas kvůli elektrické závadě, po opravách zajel třináctý čas. Podobně jako Massa se štěrkovou zónou dvanácté zatáčky toulal Pedro de la Rosa se sauberem, ale vůz při tom naštěstí nepoškodil.

Z nových týmů byl nejrychlejší Lotus zásluhou Jarna Trulliho. Jeho týmový kolega Heikki Kovalainen dopoledne nejezdil, prostor totiž dostal domácí náhradní jezdec týmu Fairuz Fauzy. Malajec předvedl drobný smyk a výlet do trávy, ale také solidní výkon. Nakonec mu patří dvaadvacátá pozice.

Stejně jako v Austrálii skočil pro první volný trénink do kokpitu Force Indie Paul di Resta, tentokrát ale namísto Vitantonia Liuzziho. Brit skončil na patnáctém místě.

p.
 Jezdec  Tým  Čas  Odstup  Kol
1. 
 L.Hamilton  McLaren
1:34.921 
 
19 
2. 
 N.Rosberg  Mercedes
1:35.106 
+ 0.185 
19 
3. 
 J.Button  McLaren
1:35.207 
+ 0.286 
25 
4. 
 M.Schumacher  Mercedes
1:35.225 
+ 0.304 
14 
5. 
 R.Kubica  Renault
1:35.402 
+ 0.481 
22 
6. 
 M.Webber  Red Bull
1:35.479 
+ 0.558 
22 
7. 
 A.Sutil  Force India
1:35.955 
+ 1.034 
20 
8. 
 F.Alonso  Ferrari
1:35.959 
+ 1.038 
20 
9. 
 S.Vettel  Red Bull
1:36.043 
+ 1.122 
19 
10. 
 S.Buemi  Toro Rosso
1:36.100 
+ 1.179 
20 
11. 
 F.Massa  Ferrari
1:36.451 
+ 1.530 
22 
12. 
 K.Kobajaši  Sauber
1:36.503 
+ 1.582 
28 
13. 
 J.Alguersuari  Toro Rosso
1:36.645 
+ 1.724 
18 
14. 
 V.Petrov  Renault
1:36.712 
+ 1.791 
15. 
 P.di Resta  Force India
1:36.891 
+ 1.970 
25 
16. 
 P.de la Rosa  Sauber
1:36.899 
+ 1.978 
24 
17. 
 N.Hülkenberg  Williams
1:37.802 
+ 2.881 
27 
18. 
 R.Barrichello  Williams
1:38.278 
+ 3.357 
18 
19. 
 J.Trulli  Lotus
1:39.460 
+ 4.539 
21 
20. 
 T.Glock  Virgin
1:39.755 
+ 4.834 
17 
21. 
 L.di Grassi  Virgin
1:40.159 
+ 5.238 
25 
22. 
 F.Fauzy  Lotus
1:40.721 
+ 5.800 
19 
23. 
 B.Senna  HRT
1:41.832 
+ 6.911 
27 
24. 
 K.Chandhok  HRT
1:41.966 
+ 7.045 
24