Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Ferrari není znepokojeno svými problémy s motory

Ferrari není znepokojeno svými problémy s motory

V Bahrajnu vyměněné agregáty budou využity tento víkend v Číně.

Ferrari je přesvědčené o tom, že není důvod obávat se o spolehlivost svých motorů, přestože s nimi o víkendu Velké ceny Malajsie mělo problémy hned u několika vozů.

Fernando Alonso musel dvě kola před cílem závodu na Sepangu odstoupit kvůli selhání své pohonné jednotky. Motory Ferrari měly problémy také v obou vozech týmu Sauber, přičemž Pedro de la Rosa do závodu vůbec nevyjel.

Stáj z Maranella navíc už během úvodního víkendu v Bahrajnu preventivně měnila motory v obou svých vozech, protože vykazovaly abnormální hodnoty. Ujišťuje ale, že tyto pohonné jednotky jsou v pořádku a chystá se je použít o nadcházejícím víkendu v Číně.

Šéf oddělení motorů u Ferrari, Luca Marmorini, navíc řekl, že problém Fernanda Alonsa měl původ v porouchané převodovce, kvůli čemuž musel Španěl používat motor jinak než obvykle.

"Provedli jsme hloubkový rozbor toho, co se stalo, a ty dva problémy spolu nesouvisejí," řekl Marmorini o srovnání potíží v případě Alonsa a v případě týmu Sauber. "V Sepangu utrpěl Fernandův motor strukturální poruchu takového typu, který jsme za celou zimu neviděli.

Domníváme se, že svou roli v tom sehrál neobvyklý způsob, jakým jezdec musel tento motor během závodu použít kvůli problémům s řazením rychlostních stupňů, se kterým se potýkal už od startu. Navíc, nemá to žádnou spojitost s problémem, který měl s motory během posledního závodu Sauber, ten byl, jak se domníváme, způsoben vadou elektronických senzorů.

Každý jezdec smí ve svém voze použít během sezóny osm motorů a my podle toho plánujeme svou strategii. Jako preventivní opatření jsme se rozhodli nepoužít motory z bahrajnského závodu v Austrálii, ale použijeme je v Číně, protože jsme došli k závěru, že jsou v pořádku, i přes to, co se stalo na okruhu v Sakhiru."

Marmorini, jehož tým je po třech odjetých velkých cenách v čele obou šampionátů, také dodává, že Ferrari má důvod ke spokojenosti vzhledem ke své výkonnosti.

"Jsem spokojený, protože si myslím, že balík Ferrari je rychlý, i když by samozřejmě pořád mohl být rychlejší.

Naše výkonnost v závodě nám může dát důvod ke spokojenosti jak z pohledu motoru, tak z pohledu vozu, přestože nás na motoru čeká ještě spousta práce, musíme z něj dostat ještě víc, zapracovat v rámci restrikcí současných regulí."

Ital ale tvrdí, že vzhledem k povaze prvních tří velkých cen roku je složité posuzovat pravou výkonnost.

"Bohužel, řekl bych, že dosud bylo nemožné udělat si jasný obrázek o tom, jak tato část balíku funguje, zatím totiž nebyl jediný víkend, který by nebyl ovlivněný počasím. V mokrých podmínkách je trochu složitější sledovat spotřebu paliva a stává se z toho ne tak důležitý faktor.

Je potřeba říct, že jsme zatím odvedli dobrou práci na základě toho, co jsme zvládli během loňské zimy, ale stále pracujeme na tomto aspektu chování motoru, abychom to ještě více vylepšili. Jakmile absolvujeme víkend, který bude kompletně suchý, uděláme si jasnější obrázek o tom, jak si stojíme."