Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

McLaren upustil od vývoje aktivního zavěšení

McLaren upustil od vývoje aktivního zavěšení

FIA totiž upřesnila, že změna světlé výšky je po kvalifikaci zakázána.

McLaren oznámil, že se rozhodl upustit od vývoje systému aktivního zavěšení, který by umožňoval mezi kvalifikací a startem závodu změnit světlou výšku jeho vozů. FIA totiž nedávno upřesnila pravidla, podle kterých je taková změna zakázána.

Celá situace vznikla kolem týmu Red Bull, který byl jinými týmy podezříván z používání takového systému. Red Bull to ale popřel a jeho slova potvrdila i podrobná technická prohlídka jeho monopostů.

Šéfinženýr McLarenu Paddy Lowe přiznal, že tým se snažil vyvinout vlastní systém, který by změnu výšky mezi kvalifikací a závodem upravoval, teď od něho ale upouští.

"Jsou tu věci, na kterých jsme pracovali a teď jsme od nich upustili. Jde o věci, se kterými jsme zatím nezávodili," řekl Lowe britské stanici BBC.

"V posledních měsících jsme si byli vědomi toho, že k tomu (systému zavěšení) existuje odlišný přístup, přístup, který jsme dříve považovali za netypickou interpretaci pravidel a reagovali jsme na to.

Nyní do toho FIA vnesla světlo a nakreslila jasnou čáru a na to také reagujeme, takže jsme museli změnit některé věci, které jsme dělali."