Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Singapur dle McLarenu ukáže karty pro zbytek sezóny

Singapur dle McLarenu ukáže karty pro zbytek sezóny

Na poslední trati s vysokým přítlakem dominoval Red Bull.

Nadcházející Velká cena Singapuru podle McLarenu jasněji ukáže šance jednotlivých týmů pro zbytek sezóny v bojích o mistrovské tituly.

Tým z Wokingu si je dobře vědom, že charakteristika singapurského okruhu vyžadujícího vysoký přítlak letos jeho vozům nesvědčila. Důležité tak z pohledu britského týmu bude aktuální výkonnostní srovnání zejména s Red Bullem, který na těchto tratích dominoval.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) však při minulém závodním víkendu zpřísnila zátěžové testy podlah, které měly zamezit ohýbání předních částí monopostů Ferrari a Red Bull. Právě Singapur však poprvé ukáže, jak celá záležitost hnula s rozložením sil a jak jsou karty rozdány pro zbytek sezóny.

"Velká cena Singapuru bude velmi zajímavým víkendem, neboť nám to dá jasnější obrázek o osudu šampionátu," řekl úřadující šampion Jenson Button.

"Naposledy jsme byli na okruhu s nízkým přítlakem. Na okruh s vysokým přítlakem jsme jeli v Maďarsku na počátku srpna a náš vůz tu nebyl nějak zvlášť konkurenceschopní a možná jsme teď neměli k dispozici zrovna reprezentativní srovnání rychlosti u předních týmů, jelikož jsme byli na dvou vysokorychlostních okruzích.

Avšak, stejně tak se toho od Budapeště hodně změnilo - v neposlední řadě to byly rázné revize pravidel ohledně flexibility karosérie a pak také spousta práce inženýrů v McLaren Technology Centre, kteří pracovali na tom, aby našemu vozu nyní pomalejší okruhy seděli více.

Singapur bude zajímavý pro všechny - nejen, že získáme obrázek o rychlosti Ferrari a Red Bullu, ale rovněž poprvé uvidíme, zda nám všechno to úsilí v posledních dvou měsících pomohlo vrátit se zpět do hry na okruzích s vysokým přítlakem."

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh dodal: "Jde o první závod na pomalé trati s vysokým přítlakem od srpnového Hungaroringu. Taktéž jde o první trať s vysokým přítlakem od doby, kdy FIA zpřísnila regule ohledně flexibilní karosérie, čili pravděpodobně dostaneme mnohem jasnější obraz vzájemné rychlosti vedoucích týmů, po dvou méně reprezentativních závodech v Belgii a Itálii.

Jde o závod, na který se celý tým nesmírně těší, do Singapuru odjíždíme s celou řadou nových nápadů, které chceme vyzkoušet na našich vozech, a jsme pozitivní ohledně šancí, že budeme opět v pozici bojovat o stupně nejvyšší."