FIA zveřejnila oficiální startovní listinu pro rok 2011

Kompletní jezdecké složení však potvrdila zatím jen polovina týmů.
Mezinárodní automobilová federace zveřejnila oficiální startovní listinu Formule 1 na rok 2011. Kompletní jezdecké složení však zatím oznámilo pouze šest týmů z dvanácti.
Jasno mají se svou jezdeckou dvojicí u Red Bullu, McLarenu, Ferrari, Mercedesu, Sauberu a Lotusu, přičemž Sergio Perez v barvách Sauberu je zatím jediným potvrzeným nováčkem.
Sebastian Vettel bude v příštím roce poprvé poctěn startovním číslem 1, které si vysloužil ziskem letošního mistrovského titulu. Jeho týmový kolega Mark Webber pak jako člen týmu Red Bull bude mít na svém voze dvojku.
Dále jsou startovní čísla tradičně rozdělena podle pořadí týmů v Poháru konstruktérů, přičemž se, jako vždy, vynechává startovní číslo 13.
Na půli cesty s oznamováním angažovaných jezdců jsou nyní u Renaultu a Williamsu, kde jsou potvrzeni Robert Kubica a Rubens Barrichello. S místy jejich týmových kolegů jsou spojováni Vitalij Petrov, respektive Pastor Maldonado.
Zajímavě vypadá situace u týmu Toro Rosso, kde se sice mluví o tom, že Sebastien Buemi a Jaime Alguersuari mají smlouvu na příští rok, v oficiální startovní listině ale zatím oba jezdci chybí.
Opačně je na tom Lotus. Ten sice ještě oficiálně nepotvrdil ani jednoho jezdce na příští sezónu, přesto jsou ve startovní listině uvedeni Jarno Trulli a Heikki Kovalainen. Zajímavé také je, že tým je veden pod názvem Team Lotus, přestože jeho spor se společností Group Lotus a její spojení s Renaultem je zatím stále nevyřešené.
Žádné jméno neuvedl tým Force India, který nyní rozhoduje prakticky mezi čtyřmi jezdci. Vedle letošních závodníků Adriana Sutila a Vitantonia Liuzziho jsou ve hře také testovací pilot Paul di Resta, který o víkendu podpořil své naděje ziskem titulu v DTM, a Nico Hülkenberg, který se rozešel s Williamsem.
Zcela nejasná je situace u týmu HRT. Ve spojení s ním se mluví o všech čtyřech pilotech, kteří za něj závodili v letošním roce, tedy o Brunu Sennovi, Karunu Čandhokovi, Sakonu Jamamotovi a Christianu Klienovi. Jenže vzhledem ke ztrátě kontraktu s Toyotou na stavbu šasi má tým zatím mnohem zásadnější problém, než otázku jezdeckého složení.
To tým Virgin má budoucnost mnohem jistější, díky skutečnosti, že jej odkoupila ruská automobilka Marussia. Do jedné sedačky se s největší pravděpodobností posadí Timo Glock, zatímco na post jeho týmového kolegy se vedle letošního Lucase di Grassiho tlačí také Jerome d'Ambrosio a Luiz Razia.
Tým |
č.
|
Jezdec |
![]() |
1
|
![]() |
2
|
![]() |
|
![]() |
3
|
![]() |
4
|
![]() |
|
![]() |
5
|
![]() |
6
|
![]() |
|
![]() |
7
|
![]() |
8
|
![]() |
|
![]() |
9
|
![]() |
10
|
bude oznámeno | |
![]() |
11
|
![]() |
12
|
bude oznámeno | |
![]() |
14
|
bude oznámeno |
15
|
bude oznámeno | |
![]() |
16
|
![]() |
17
|
![]() |
|
![]() |
18
|
bude oznámeno |
19
|
bude oznámeno | |
![]() |
20
|
![]() |
21
|
![]() |
|
![]() |
22
|
bude oznámeno |
23
|
bude oznámeno | |
![]() |
24
|
bude oznámeno |
25
|
bude oznámeno |