Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

De la Rosa je s prvním mokrým testem spokojený

De la Rosa je s prvním mokrým testem spokojený

Pirelli dnes pokračuje jízdami v přechodných podmínkách.

Pedro de la Rosa vyjádřil svou spokojenost s testováním mokrých pneumatik Pirelli. Italský výrobce zkouší své nové obutí na okruhu Abú Zabí, kde využívá umělého zavlažování a osvětlení.

Během včerejší noci de la Rosa za volantem vozu Toyota, stavěným pro loňský ročník, najel celkem 119 kol na "severním okruhu". Dnes se Pirelli zaměřuje na přechodné podmínky spojené s přezouváním na suché pneumatiky.

De la Rosa se dnes nechal slyšet, že jízdy na mokré trati, kterou zajistily kropicí vozy, byly úspěšné.

"Dnes začneme na přechodných pneumatikách a na konci budeme přezouvat na hladké gumy," sdělil Španěl Autosportu.

"Během jízd je na trati konzistentní vrstva vody a to je vždycky v jízdách na mokru klíčovým bodem. Různě velké vrstvy mohou vaše výsledky nasměrovat úplně špatně, takže jsem byl velice potěšený tím, jak si okruh s vodou poradil."

De la Rosa také dodal, že teploty, které v Abú Zabí panují, poskytly Pirelli důležitá data, která potřebuje pro mokré závody v Asii.

"Teplota trati je pro testování pneumatik vším. Vždycky musíte myslet na to, co vás během roku potká. Formule 1 závodí v horkých klimatech, jezdíme tam v letních dobách, takže teploty jsou vždycky vyšší.

Ale problémem (testování v Evropě) je, že si berete směsi pro celou sezónu na jih Španělska, kde je v Evropě nejtepleji, ale co se teploty trati týče, máte tam patnáct, maximálně dvacet stupňů. To nestačí.

Pak jedete do Bahrajnu nebo na místa, jako je tohle, kde je čtyřicet a víc a provozní rozmezí pneumatiky je úplně odlišné. Proto jsme přijeli sem."

Paul Hembery, ředitel oddělení motorsportu u Pirelli, očekává, že dnešní program bude náročnější než ten včerejší, neboť příprava přechodných podmínek je složitější.

"Dnes budeme testovat přechodné pneumatiky a budeme využívat mnohem méně vody," řekl. "Tentokrát uvidíme, jak trať osychá a až teplota poroste, zjistíme, jak budou v takových podmínkách fungovat přechodné gumy a jaký bude přechod na slicky.

Pokusíme se napodobit přechodné podmínky a já ještě nevím, jak dobře to půjde. Je mnohem snazší napodobit mokré podmínky. Dnes je toho víc, co musíme poznat."