Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

U KV Racing – Lotus potvrdili Sata a Visa

U KV Racing – Lotus potvrdili Sata a Visa

Tým nezmínil, zda i letos nasadí třetí vůz

Tým KV Racing Technology, který do svého názvu letos přibere název automobilky Lotus, se kterou bude v letošním ročníku ještě těsněji spolupracovat, potvrdil jezdeckou sestavu pro letošní sezónu. Stáj loni nasazovala tři vozy, pro japonského veterána Formule 1 Takumu Sata, pro bývalého pilota GP2 EJ Visa a pro mladého Brazilce Maria Moraese, v Indianapolisu a v Kanadě se k týmu připojil také Paul Tracy. A právě Sato a Viso budou s týmem pokračovat i v příštím ročníku. O třetím vozu pro Moraese se v tiskovém prohlášení majitelé stáje Jimmy Vasser a Kevin Kalkhoven nezmiňují, ale připomeňme, že loni byl Moraes jako třetí pilot týmu představen v týdnu před prvním závodem.
Paul Tracy se k týmu dost pravděpodobně nevrátí, o svých startech vyjednává se stájí Erica Bachelarta. V Indianapolisu bude tým spolupracovat se stájí SH Racing propagující energetický nápoj REDLINE Xtreme.
Už na konci roku 2010 potvrdil Jimmy Vasser, že tým pracuje na tom, aby si mohl uchovat stejnou jezdeckou sestavu, jako měl loni (ačkoliv ta se ukázala alespoň co do ceny náhradních dílů býti velmi nákladnou) a oznámil navýšení spolupráce s Lotusem. Během sezóny se tak můžeme těšit na různá historická zbarvení původně britského týmu, ať již britskou závodní zeleň, kterou loni používal na svém voze Sato, nebo barvy John Players Special, či žluté barvy (Lotusem využívané coby reklama na cigarety Camel). Barvy by se měli objevovat a střídat na obou vozech, na Visově voze zůstane místo i pro jeho osobní sponzory, přičemž jeho hlavním sponzorem je venezuelská naftařská společnost PDVSA.
„Jsme velmi potěšeni, že budeme mít v roce 2011 Taku a EJ zpátky v našem týmu,“ komentuje v tiskovém prohlášení Jimmy Vasser. „Fakt, že se oba jezdci vracejí k týmu na svou druhou sezónu, nám poskytne kontinuitu v kokpitu. Věřím, že to, že máme stejné jezdce a inženýry druhou sezónu, pomůže týmu a přinese velmi pozitivní výsledky.“
Takuma Sato si na většině okruhů odbyl v loňské sezóně premiéru, přesto dokázal několikrát příjemně překvapit v kvalifikacích, 8krát se totiž vešel do první desítky a třikrát pronikl mezi šestici nejrychlejších jezdců, v Ohiu startoval pak z druhé řady za Powerem a Franchittim. V závodě to už tak slavné nebylo. Sice se dokázal rychle adaptovat na ovály a často se na nich pohyboval na špičce, většinou své působení ukončil kontaktem se zdí či jiným vozem.
Sato bude zřejmě jediným Japoncem ve startovním poli. Hideki Mutoh totiž podepsal smlouvu v japonském šampionátu sportovních vozů a do IndyCar se velmi pravděpodobně nevrátí a pokud ano, tak nejspíš jen na domácí půdě v Motegi.
„Jsem velmi nadšený, že budu závodit pro KV Racing Technology-Lotus druhou sezónu. Je to tým s úžasným potenciálem. Každý v dílně pracoval opravdu tvrdě na tom, aby přes zimu posunul výkonnost týmu. Jsem velmi motivovaný a připravený čelit výzvám ve své druhé sezóně v IndyCar. Chtěl bych poděkovat všem sponzorům za podporu a těším se, až spolu budeme brzy sdílet úspěchy.“
Satovým osobním maximem v IndyCar je zatím deváté místo ze závodu v Edmontonu. To EJ Viso se loni dočkal svého prvního umístění na stupních vítězů (a taky jediného pro tým v roce 2010). Viso dokončil na třetím místě závod na krátkém oválu v Iowě. Jeho nejlepším kvalifikačním výsledkem bylo šesté místo z Edmontonu, kde byl tým i díky přítomnosti a zkušenostem Paula Tracyho nesmírně silný.
„Jsem opravdu rád, že jsem zpátky u KV Racing Technology. Loňský rok byl opravdu úspěšný, i když to možná výsledky neukazují. Pracovali jsme velmi tvrdě na vývoji vozu a myslím, že jsme ukázali, že můžeme být konkurenceschopní. Věřím, že pokrok, který jsme udělali v loňském roce bude společně s kontinuitou, kterou máme v personálu, klíčem k úspěchu v roce 2011.“
Zvýšení přítomnosti Lotusu v IndyCar prostřednictvím KVRT zapadá do strategie malajské automobilky Proton, která legendární značku vlastní, na atak všech kategorií motorsportu. Lotus se tak objevuje kromě IndyCar třeba v GP2 a prostřednictvím týmu Renault i ve Formuli 1. Od roku 2012 bude Lotus dodávat do IndyCar vlastní Aerokit a motory, které bude vyrábět společnost Cosworth (spoluvlastněná Kevinem Kalkhovenem).
„Pro nás byl loňský rok o učení se. Letos bychom ale opravdu chtěli dosahovat na stupně vítězů. Chceme začít soupeřit s těmi, co bojují na čele,“ odhalil plány Lotusu ředitel pro motorsport Claudio Berro. „To, co děláme v Indycar, je podobné způsobu, jakým se zapojujeme do ostatních soutěží. Nejdříve si otestujeme vody s etablovaným týmem, pak zkoumáme způsoby jak rozšířit naše zapojení. Rozšíření naší podpory KVRT je jedním z kroků v záměru dodávat do IndyCar aerokit a motory počínaje rokem 2012.“