Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Okruh v Edmontonu přestěhován – na druhou stranu letiště

Okruh v Edmontonu přestěhován – na druhou stranu letiště

Promotér představil nový vzhled letištního okruhu

Promotér závodu v Edmonotonu, Octane Group, představil na tiskové konferenci novou konfiguraci okruhu v kanadském městě v provincii Alberta. IndyCar na okruh na letišti Edmonton City Center Airport zavítá počtvrté. Změny v konfiguraci okruhu si vyžádaly změny v provozu letiště. Provozovatel se totiž rozhodl přesunout provoz na dráhu, kterou IndyCar využívala a naopak permanentně uzavřít dráhu, na kterou se IndyCar stěhuje. Letiště tak bude moci zůstat otevřené i během závodního víkendu, což byla jedna z podmínek, kterou si město Edmonton kladlo.
Architektem dráhy je konzultant INDYCAR Tony Cotman. Cotman jinak dohlíží na vývoj nového vozu a motoru, ale s navrhováním drah má bohaté zkušenosti – například loni si v IndyCar odbylo premiéru „jeho“ Sao Paulo. Cotman musel bojovat s velmi těsným rozpočtem, celou zimu prakticky hrozilo, že se v Edmontonu nepojede právě z důvodu, že promotér nebude mít peníze na to závod přesunout do jiné části letiště. Ale potřebné tři miliony se sehnat podařilo.
„Ten druhý (myšleno starý) okruh byl dobrý a rychlý, ale bylo na něm příliš těžké předjíždět,“ vysvětluje Cotman výhody nové dráhy. „Jedna z věcí, na kterou jsme se u tohoto okruhu museli soustředit, bylo, jak udělat naší show lepší, a myslím, že jsme to dokázali. Jsou tu určitá omezení, protože jde o letiště, ale myslím, že dokážeme vytvořit ještě lepší závodní trať a to je očividně to, co lidé chtějí vidět. Bude to lepší.“

Cotman tak okruh v podstatě navrhl na už postavených letištních komunikacích. Hlavní částí okruhu je uzavřená východní dráha, po které se jezdci budou prohánět oběma směry. A to se na ní ještě musí vtěsnat boxová stání. Jednou z nevýhod starého okruhu byl nedostatek míst k předjíždění, to se Cotman pokusil vyřešit dvěma vlásenkami (zatáčky 5 a 13). Oproti starému okruhu přibylo míst, kde jezdci musí prudce brzdit. Rychlé zatáčky byly nahrazeny pomalými.

Zachována zůstala atraktivní technická pasáž v severní části letiště (na starém okruhu zatáčky 2-8, na novém 2-10), která byla speciálně postavena před prvním závodem Champ Cars v Edmontonu. Velkým otazníkem zůstává ovšem povrch okruhu. Hlavní dráha byla před příchodem Champ Cars přeasfaltována, i tak si jezdci stěžovali na hrbolatost. A to se nyní IndyCar stěhuje na dráhu v prokazatelně horším stavu.

„Ten nový (okruh) vypadá velmi dobře, je tam několik skvělých míst na předjíždění,“ chválí Cotmanův výtvor Kanaďan James Hinchcliffe, který zde loni vyhrál v Indy Lights a velmi pravděpodobně bude letos startovat za Newman/Haas Racing. „Edmonton byl vždycky známý jako fyzicky nejnáročnější závod, a já si to užíval, ale ty dlouhé rovinky část této výzvy odeberou a dají nám možnost si více během kola odpočinout. Krky všech jezdců společně děkují designerskému týmu.“
Vstupenky jdou do prodeje během dneška (11. února). Nejlevnější vstupenka na tribunu na tři dny bude stát 125 dolarů, nejdražší 230 dolarů.