Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Účastníci MS GT1 2011: 6. díl

Účastníci MS GT1 2011: 6. díl

Sumo Power GT.

K prvnímu vítězství se jediný britský zástupce dostal v domácím závodě. Posádka Hughes/Campbell-Walter sice na okruhu Silverstone skončila třetí, ale po diskvalifikaci vítězné dvojice Enge/Turner a penalizaci druhé sestavy Accary/Makowiecki, se posunula na místo první. Od dalších závodů se obě posádky střídaly ve sbírání bodů na týmové konto včetně dvou třetích míst od každé z nich. Druhý pár Dumbreck/Krumm ještě dokázal vyhrát pouze v portugalském kvalifikačním závodě, ale navíc přidal dvě druhá místa. Před závěrečným podnikem se sice žádná z posádek nemohla zapojit do bojů o medailové pozice, ale v týmovém hodnocení určitá šance byla. Tu se nepodařilo využít a tak se Britové museli po zisku 130 bodů spokojit pouze se šestým místem v celkové klasifikaci.

Historie stáje Sumo Power GT se začala psát teprve v lednu 2010. Tehdy NISMO, sportovní oddělení automobilky Nissan, dodalo stáji dvojici vozů GT-R ve verzi pro použití v MS GT1. Tým byl pojmenován po nejúspěšnější britské společnosti zabývající se dodávkou japonských dílů pro úpravy vozidel, Sumo Power. Ihned začala velmi horečná příprava nově najatého personálu ve spolupráci s japonskými techniky.

Mistrovství světa GT vozů, Brno

Vedení týmu by se měl ujmout Hiroke Furuse, který byl loni členem vedení britské stáje. Vystřídá ve funkci Nigela Stepneye, který roli vedoucího týmu zastával od srpna loňského roku. Byl nástupcem Allena Orcharda, jenž se rozhodl se Sumo Power ukončit spolupráci.

Posádka vozu č. 20: Enrique Bernoldi  /Ricardo Zonta  

Nováčci v britském týmu, oba jsou však zkušenými jezdci. Kariéra Bernoldiho se odehrávala ve formulových šampionátech včetně rok a půl trvajícího působení ve stáji F1, Arrows. Do vozu GT1 naskočil teprve v druhé polovině roku 2009 v krátce trvajícím projektu Sangari Team Brazil, přesto se dokázal prosadit a skončil celkově sedmý. Přestoupil do mistrovského týmu Vitaphone Racing, ale s Miguelem Ramosem hráli jen druhé housle. K nejvýraznějšímu výsledku se vypjal před domácím publikem, kde s krajanem Xandi Negrãem vyhráli hlavní závod. Díky tomuto úspěchu se nakonec umístil celkově 15. s 53 body.

Ricardo Zonta získal v počátcích své kariéry titul ve třídě GT (dnešní GT1) v roce 1998 s Klausem Ludwigem. Poté se vydal hledat štěstí do F1, kde však spíše testoval v řadě týmů a nastoupil pouze v 38 závodech během sedmi let. Od roku 2007 se pohyboval v řadě sérií s uzavřenými vozy včetně účasti v Le Mans. V loňském roce se účastnil pouze šesti závodů s Lamborghini stáje Reiter, přesto je jeho bilance pozoruhodná. Tři vítězství (dvě v hlavním závodě) a několik bodovaných umístění jej s 75 body vyneslo až na osmou pozici celkového hodnocení. Vystřídal dva kolegy, větších úspěchů dosáhl s Frankem Kechelem.

Složení posádky vozu č. 21: David Brabham  /Jamie Campbell-Walter  

Posledním nováčkem ve stáji je David Brabham. Během své bohaté kariéry trvající od roku 1991 nasbíral celou řadu úspěchů. Po výhrách ve třídě GT1 v roce 2007 a 2008 v Le Mans, se mu zde podařilo být v roce 2009 členem vítězné posádky celkového hodnocení závodu. Navíc je úřadujícím mistrem v šampionátu ALMS po výhrách v roce 2010 (LMP) a 2009 (LMP1).

Také jeho kolega, Jamie Campbell-Walter, se může pochlubit titulem. Ten získal v roce 2000 ve třídě GT (GT1) v mistrovství FIA GT. V této sérii působil do roku 2004, poté přesunul svůj zájem do vytrvalostních závodů včetně účasti v Le Mans. Za volant gétéčka usedl opět loni s Warrenem Hughesem. Po zásahu komisařů vyhrál hlavní závod v Silverstone. Pak byly nejlepším výsledkem dvě třetí místa (jedno z hlavního závodu) a dvě osmá místa. Závěrečné zúčtování bylo 54 bodů, což stačilo pouze na 16. pozici v celkovém hodnocení.

Mistrovství světa GT vozů, Brno

Britská stáj i v letošním roce pokračuje s vozy Nissan GT-R (více o voze Zde), s nimiž se jim loni dařilo poměrně úspěšně bojovat se soupeři. Loňský pilot Peter Dumbreck se o voze vyjádřil následovně: „Na rovinkách se jedná o velmi rychlý vůz, ale je o trochu větší než ostatní vozy. Když máte vyšší vůz s vyšším těžištěm, máte více práce v zatáčkách." Motory byly poslány na repasi do Japonska.

Hlavní šéf stáje, Andy Barnes, představil velmi smělé plány pro letošní rok: „Hodláme stavět na loni dosažených zkušenostech a s naší jezdeckou sestavou nemůže být naším cílem nic menšího než titul. Získejme jej!“

Britský tým sídlí v malém městě Rye ležícím na jižním anglickém pobřeží 60 kilometrů jižně od Londýna. V rozlehlém areálu se kromě prodeje a úprav vozů pro zákazníky připravují vozy pro závodní stáje společnosti JRM Group včetně stáje Sumo Power GT.

Web: www.sumopowergt.com/home

Facebook: Zde

Twitter: http://twitter.com/sumopowergt