Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

FIA nevyloučila odklad zavedení nových turbomotorů

FIA nevyloučila odklad zavedení nových turbomotorů

Dle plánu by se nové pohonné jednotky měly objevit v roce 2013.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) schválila nové regule týkající se zavedení kontroverzních 1,6-litrových turbomotorů od roku 2013, zároveň však uvedla, že nevylučuje odklad účinnosti těchto pravidel, pokud o to týmy zažádají.

Podle plánu by měly současné V8 motory za dva roky nahradit řadové přeplňované čtyřválce, od kterých si FIA, společně se změnami aerodynamiky, slibuje snížení spotřeby až o 35 procent. Týmy však z této změny vyjadřovaly své obavy, nejhlasitěji zřejmě Ferrari, ale také Cosworth nebo samotný Bernie Ecclestone.

FIA dnes zavedení nových pohonných jednotek posvětila, nicméně ve svém stanovisku nechává otevřenou možnost pro odklad účinnosti těchto pravidel - pokud zainteresované týmy a výrobci motorů zažádají o odklad, dojde nejpozději do konce června k hlasování Světové rady ve věci odkladu nových regulí.

Světová rada dále schválila navýšení minimální váhy vozu na 660 kg, limitování výšky nosu monopostu z bezpečnostních důvodů, limitace převodovek za účelem finančních úspor a již uvedené změny v aerodynamice za účelem zvýšení aerodynamické efektivity a snížení spotřeby.

Schválené parametry nových turbomotorů: čtyřválcový 1,6L s přímým vstřikováním paliva (o tlaku až 500 barů), maximální otáčky 12 000 RPM, ve spojení se systémy pro rekuperaci energie.