V Michiganu další těsné vítězství pro B. Rice
Největší dramata se tentokráte odehrávala v boxech
Na superoválu v Michiganu si to opět rozdali Tony Kanaan a Buddy Rice. Kanaan vedl dlouhých 185 kol, ale těch pět posledních nejdůležitějších patřilo letošnímu vítězi Indy 500. Dění na trati se tentokráte obešlo bez kolizí a závod patří svou průměrnou rychlostí mezi ty nejrychlejší v historii, ale zato v boxech došlo ke třem vážným incidentům, které však naštěstí skončily bez vážných zranění.
Od prvního kola závodu v Michiganu dával nejrychlejší muž kvalifikace Tony Kanaan najevo, že si je rozhodnut dojet pro další vítězství a obsadil s přehledem vedoucí pozici. Jezdcem, který na sebe ale v první fázi závodu přitahoval největší pozornost, byl vítěz tohoto závodu z roku 2002 Thomas Scheckter. Přestože vozy poháněné motory Chevrolet zatím v letošním ročníku poněkud zaostávají, tentokráte šlapal "Chevy" v Scheckterově Dallaře jako hodinky a Jihoafričan se prořezával startovním polem ze své 13. startovní pozice jako nůž máslem. Ve 24. kole předjel i Riceho na druhém místě a vypadalo to, že si může vyšlápnout i na Kanaana.
První série zastávek však přinesla také první drama v boxech a v podstatě i konec Thomasových nadějí. V okamžiku, kdy zajížděl do svého boxu, vyrazil Tora Takagi ze svého a narazil do boku Scheckterova vozu. Ten se po nárazu otočil a přídí doslova připíchl jednoho z mechaniků na boxovou zeď. Snad jen zázrakem se mechanikovi nic nestalo, ale průjezd boxy byl znečištěn úlomky a Scheckterova Dallara potřebovala novou příď.
Po novém restartu závodu byl na čele stále Kanaan před Wheldonem a Manningem. Ten se ale vzápětí začal propadat polem jezdců zpět a naopak Rice se během několika kol dostal až na druhou pozici. Ozdobou závodu byl v této fázi především souboj o třetí až šesté místo, o které bojovali Wheldon, Castroneves, Hornish a Meira. Později se k nim připojili i Fernandez, Matsuuar a Franchitti.
V polovině závodu byl na čele stále Kanaan, kterému dýchali na záda Rice a Meira. Nejrychlejším mužem celého pole byl stále Scheckter, byť o jedno kolo zpět. Zoufale se snažil dotáhnout na vedoucí trio a pokusit se využít vhodného okamžiku, aby se dostal zpět do stejného kola s vedoucími. Ve 108. kole se na dráze rozsvítila žlutá a většina vozů postupně zamířila do boxů. Nejvíce na zastávkách vydělal Hornish, kterého skvělá práce týmu Penske vynesla na třetí místo před Meiru a Wheldona. Ve 116. kole se rozsvítila opět zelená, jen aby o osm kol později byl závod opět zpomalen. Příčinou byl lehký kontakt mezi Meirou a Castronevesem. Téměř současně zamířil do boxů i Franchitti s poruchou motoru. Vzápětí vypukl v boxech další chaos, když se srazili Meira a Fernandezem a smetli jednoho z Wheldonových mechaniků. I tentokrát se vše obešlo bez zranění.
Restart ve 132. kole přinesl především divoký souboj Wheldona s oběma vozy Penske, během kterého se oba vozy stáje Penske málem srazily. Meira a Rice teď museli dohánět vedoucí skupinu. O vzrušení se o několik kol později postaral Scheckter, který se pokusil předjet vedoucího Kanaana a dostat se tak zpět do vedoucího kola. Kanaan byl rozhodnut ho před sebe nepustit a tak několik kol jeli oba vedle sebe, což dovolilo Buddy Ricemu, který již byl v tuto chvíli opět na druhé pozici, oba dohnat. Pokusil se překonat oba najednou, ale výsledkem bylo pouze to, že naopak musel zpomalit a odrážet útoky Hornishe. O několik kol později ztratil naděje na dobré umístění definitivně Scheckter, kterému došlo na protilehlé rovince od boxů palivo. Následné žluté fáze pak využili ostatní k posledním zastávkám v boxech.
Do třetice v boxech vypukl chaos. Fernandez při dobržďování k boxu dostal smyk otočil vůz o 180 stupňů a vlétl do svého stání pozadu. Smetl přitom jednoho ze svých mechaniků, který doslova odlétl pryč. Štěstěna však i tentokráte držela nad účastníky závodu svou ruku a incident se obešel bez zranění.
Poslední fáze závodu pak přinesla především boj o vítězství mezi Kanaanem a Ricem. Deset kol před cílem se útok Ricemu konečně podařil a své vítězství už před dotírajícím Kanaanem obhájil. Z klubka jezdců bojujících o třetí místo se nakonec radoval nejvíce Wheldon, který na třetím místě přivedl do cíle za sebou Hornishe a Meiru.
Rice tak srovnal skóre vítězství s Kanaanem na tři ku třem a bodový náskok vedoucího muže šampionátu se snížil. Další kolo duelu je na pořadí za čtrnáct dní, kdy se vozy série IRL utkají na oválu v Kentucky.
|
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
|
1. |
Team Rahal |
200 kol | |
|
2. |
Andretti Green Racing |
0.0796 | |
|
3. |
Andretti Green Racing |
3.6360 | |
|
4. |
Marlboro Team Penske |
3.6814 | |
|
5. |
Team Rahal |
3.6975 | |
|
6. |
Andretti Green Racing |
4.0724 | |
|
7. |
Target Chip Ganassi |
4.1330 | |
|
8. |
Panther Racing |
5.2012 | |
|
9. |
Kelley Racing |
7.4059 | |
|
10. |
Marlboro Team Penske |
7.7054 | |
|
11. |
Red Bull Cheever Racing |
- 1 kolo | |
|
12. |
Fernandez Racing |
- 1 kolo | |
|
13. |
Target Chip Ganassi |
- 1 kolo | |
|
14. |
Red Bull Cheever Racing |
- 1 kolo | |
|
15. |
A.J. Foyt Enterprises |
- 1 kolo | |
|
16. |
Dreyer Racing |
- 1 kolo | |
|
17. |
Super Aguri Fernandez |
- 1 kolo | |
|
18. |
Patrick Racing |
- 2 kola | |
|
19. |
Panther Racing |
- 3 kola | |
|
20. |
Mo Nunn Racing |
- 3 kola | |
|
21. |
Access Motorsports |
- 5 kol | |
|
22. |
Andretti Green Racing |
závada |
Všechny časy neoficiální

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

02.08. 2004