Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Jan Charouz získal superlicenci pro F1

Jan Charouz získal superlicenci pro F1

Čech dnes najezdil za volantem HRT závodní vzdálenost.

Český pilot Jan Charouz je rád, že během prvního dne testů odjel dostatečný počet kilometrů k získání superlicence.

24letý jezdec dříve v roli oficiálního testovacího jezdce Renaultu jezdil s vozem z roku 2009 v rámci testovacího programu.

Charouz nyní již může nastoupit do víkendu Formule 1, jelikož během dneška stihl najet kompletní vzdálenost závodu 300 kilometrů a to za volantem vozu HRT.

"Cílem testu bylo odjet dost kilometrů pro získání superlicence a my to zvládli," řekl Charouz Autosportu.

"Zatím nevím, co budu dělat příští rok. Ideálně bych chtěl v budoucnu párkrát jet v pátečních trénincích. Dokud ale nedostanu šanci, nevím (jaké možnosti budu mít)."

Charouz bude testovat také zítra, ovšem to už v barvách Renaultu, zatímco Nathanael Berthon, který jezdil v HRT dnes odpoledne, pojede zítra v barvách španělské stáje celý den.

Český jezdec je také přesvědčen, že zkušenosti získané s týmem HRT mu pomohou při zítřejším testu s Renaultem.

"S každým kilometrem za volantem Formule 1 získáváte více sebedůvěry, hlavně v rychlých zatáčkách. Pomalé zatáčky jsou v každém autě stejné, největší rozdíl je ale v rychlých zatáčkách.

Bylo dobré zvykat si na systém DRS, protože s něčím takovým jsem nikdy nejel. Zítra s KERSem to bude poslední krok, který musím udělat. Kdybych to měl všechno najednou, bylo by to těžší.

Myslím, že co se chování týče, je vůz docela podobný tomu z GP2, řízení je ale jednodušší. Auto je dobré, hodil by se mu ale další vývoj, obzvlášť v zadní části, protože po pár kolech začínáte ztrácet přilnavost."