Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

FIA zveřejnila změny pravidel pro sezónu 2012

FIA zveřejnila změny pravidel pro sezónu 2012

Mezinárodní automobilová federace dnes zasedala v Novém Dillí.

Světová rada motorsportu představila řadu změn v pravidlech Formule 1 pro sezónu 2012.

Změny technických regulí pro rok 2012:

• Všechny kontrolní a řídicí parametry týkající se standardizované motorové jednotky ECU, které se objevily pouze v technických směrnicích FIA, jsou nyní součástí technických pravidel.

• Koncovky výfuků jsou přísně regulovány, aby byl aerodynamický efekt výfukových plynů omezen na absolutní minimum.

• Lepší označení nouzových vypínačů ve voze pro práci traťových komisařů.

• Boční tlakové struktury budou nyní muset projít dalším zátěžovým testem.

Změny sportovních regulí pro rok 2012:

• Všechny vozy budou muset ještě před předsezónními testy úspěšně projít všemi stanovenými crash testy.

• Byla stanovena maximální délka závodu čtyři hodiny. Při případném delším přerušení by se tak zamezilo protahování závodu až do hranice osmi hodin.

• Před zajetím safety caru zpět do boxů bude o kolo pomalejším jezdcům umožněno vrátit se do stejného kola jako je vedoucí muž závodu a zařadit se na konec pole. Cílem je zajistit restart, při kterém by tito jezdci nezasahovali do boje o přední příčky.

• Vozům, které se v době přerušení závodu budou nacházet v boxové uličce, bude umožněno připojit se znovu k závodnímu poli a postavit se na startovní rošt na místo, na kterém byly před přerušením závodu.

• Jezdci již nebudou smět ani v trénincích a kvalifikaci vyjíždět mimo trať bez oprávněných důvodů, např. si zkrátit šikanu v kolech, když vyjíždějí nebo zajíždění do boxů a šetřit tím čas i palivo.

• Při bránění se jezdec po změně směru již nesmí vrátit zpět do závodní stopy.

• Během sezóny se uskuteční jeden třídenní test. Doposud neměly týmy k dispozici kromě předsezónních testů a testů nováčků žádný jiný.

• Všechna rozhodnutí komisařů, vůči nimž se nelze odvolat, jsou nyní v pravidlech na jednom, nikoliv na různých místech.

• Všechny pneumatiky přidělené jezdci nyní mohou být využity během prvního dne tréninků. Doteď byly povoleny pouze tři sady.