Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Účastníci MS GT 2012: 1. díl

Účastníci MS GT 2012: 1. díl

Hexis Racing.

Začíná další seriál, seznamující příznivce světového mistrovství tentokráte věnovaný týmům. Protože se pouze jedna třetina stájí zúčastnila minulého ročníku, bude pořadí vydání závislé oznámení co nejúplnějších jezdeckých sestav.

Shodou okolností francouzský tým se pyšní týmovým titulem, prvním oznámením účasti a také jezdecké sestavy. Cestu za titulem zahájil Hexis s vozy Aston Martin hned v úvodním hlavním závodě výhrou posádky Dusseldorp/Piccione. Druhý a poslední triumf přidala posádka Hohenadel/Piccini v Německu. Poté Francouzům stačila k šancím nejen v týmovém hodnocení, ale také pro Hohenadela s Piccinim, dvě druhá místa a jeden bronz podpořený trpělivým sbíráním bodů na nižších pozicích.

MS FIA GT1 Sachsenring 2011

Foto: Martin Ševčík

Naděje na jezdeckou trofej zahrabal Piccini v kačírku pekingského okruhu a značně tím zkomplikoval i šance na týmový titul. Ani kvalifikační závod v Argentině nedopadl podle představ a tak bylo překvapením, když se po dramatickém hlavním klání nejvíce radovala právě sestava stáje z Ledenonu. Nutno ovšem dodat, že se tak stalo díky velké havárii na startu, která ihned vyřadila jejich německé pronásledovatele. Následné penalizace výše umístěných soupeřů se i přes obtíže posádek Hexisu postaraly o senzační finiš v boji o týmovou trofej.

Kořeny týmu Hexis Racing sahají až do roku 2001, kdy ji založil Michel Mateu, vedoucí společnosti Hexis S.A. specializující se na výrobu lepidel a plastů. První krůčky učinili Francouzi v domácím mistrovství formule Renault, z níž se v roce 2005 přesunuli do francouzského mistrovství gétéček FFSA GT. O dva roky později přestoupili do GT3, kde stáj působí dodnes. Hexis se stal v roce 2009 držitelem týmového titulu v této sérii. Mezi další aktivity patřila účast v německém ADAC GT Masters po přesunu z FFSA a nasazení vozu Aston Martin V8 Vantage ve třídě GT2 v mistrovství FIA GT v roce 2009. Dobré zkušenosti s britskými vozy vedly k rozhodnutí nasadit vozy do MS GT1 v předchozích dvou ročnících.

O vedení týmu ve světovém mistrovství, případně v jiných šampionátech se stará Philippe Dumas. Ten se podílel na založení stáje s Clémentem Mateu.

Posádka vozu č. 1: Frédéric Makowiecki  /Stef Dusseldorp  

Francouzský pilot usedl poprvé do kokpitu vozu GT již v roce 2003 v domácím seriálu Porsche Carrera Cup. Na předchozí kratší působení ve formulích rychle zanevřel a od té doby vystřídal nemalé množství závodů sportovních vozů. Mezi ně patří nejen MS GT1 a jeho předchůdce FIA GT, ale též ME GT3, francouzské FFSA GT anebo vytrvalostní BES a ILMC. Mezi jeho největší úspěchy patří tituly v závodech vozů Porsche v roce 2004 a 2010 anebo třetí místo v celkovém hodnocení MS GT1 v roce 2010.

Loni své kvality prokazoval pouze v šesti závodních víkendech s Maximem Martinem v týmu Marc VDS Racing, přesto si dokázali připsat na své konto čtyři triumfy. Nasbíral 69 bodů, což stačilo na celkové 11. místo. Ve zbylých podnicích dal přednost účasti ve stáji Luxury Racing soutěžící ILMC, jinak by jeho bilance byla bezesporu lepší. Je znám nekompromisními souboji mnohdy na hranici pravidel, což mu může letos při pravděpodobně přísnějším posuzování kolizí přitížit.

Kariéra Stefa Dusseldorpa se do loňského přestupu do GT1 odehrávala ve formulových závodech. Vstup do světa sportovních vozů mu vyšel na výbornou, když v hlavním klání v Abu Dhabí protnul cílovou čáru jako první. S Piccionem vytvořil poměrně spolehlivou sestavu s pouhými třemi výpadky. Jedno druhé a dvě třetí místa spolu s dalšími osmi bodovými zisky znamenaly součet 95 bodů, což stačilo na sedmé místo v hodnocení jezdců.

Posádka vozu č. 2: Álvaro Parente  /Gregoire Demoustier  

Portugalský pilot má za sebou bohatou kariéru v nižších formulových šampionátech, kde se mu podařilo získat i tituly. V roce 2009 vstoupil do světa sportovních vozů účastí ve španělském mistrovství GT, na něž navázal závody ve vytrvalostních LMS a BES. V loňském roce se stal továrním pilotem McLarenu v projektu vozu GT, nový vůz zná velmi důvěrně.

Mladý Francouz střídá působení ve formulích se šampionáty vozů GT. Na svůj věk má za sebou velmi bohatou kariéru. Účastnil se především francouzského FFSA GT a GT Tour, ale také ME GT3 anebo závodu 24 hodin ve Spa.

McLaren 4-12C GT3 v Goodwoodu

Foto: McLaren Automotive

Tým se po dlouhé spolupráci s firmou Aston Martin rozhodl navázat nové partnerství s McLarenem. Bude používat nový model MP4-12C. (více o voze Zde).

Během oznámení jezdeckých sestav naznačilo vedení týmu smělé cíle: „Pouštíme se do nové sezóny s následující trojicí cílů. Chceme McLarenu ukázat, že jsme nejlepší tým pro budování dlouhodobé spolupráce, užívat si, což je klíčem našeho úspěchu a nakonec – vyhrát,“ uvedl vedoucí týmu Philippe Dumas.

Stáj sídlí v obci Lédenon, sto kilometrů severozápadně od přístavního města na jihu Francie, Marseille.

Web:  www.hexisracing.com

Facebook: Zde (francouzsky)