Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Účastníci MS GT1 2011: 8. díl

Účastníci MS GT1 2011: 8. díl

Hexis AMR.

Za úspěchem francouzské stáje stojí Frédéric Makowiecki, ačkoliv se musel v první polovině roku vypořádat s častými výměnami kolegů. Nicméně větších úspěchů dosáhl po přidělení Yanna Clairaye, s nímž opanoval závěrečný víkend v Argentině. Zde se také vypjala k jednomu ze svých nejlepších výkonů stabilnější posádka Piccione/Hirschi. Díky tomu nebyl pro francouzský tým problém v drtivém finiši získat stříbrnou příčku v celkovém hodnocení. V něm přeskočili dvojici německých stájí, Young Driver AMR a Reiter.

Kořeny týmu Hexis Racing sahají až do roku 2001, kdy ji založil Michel Mateu, vedoucí společnosti Hexis S.A. specializující se na výrobu lepidel a plastů. První krůčky učinili Francouzi v domácím mistrovství formule Renault, z níž se v roce 2005 přesunuli do francouzského mistrovství gétéček FFSA. O dva roky později přestoupili do GT3, kde stáj působí dodnes. Hexis se stal v roce 2009 držitelem týmového titulu v této sérii. Mezi další aktivity patřila účast v německém ADAC GT Masters po přesunu z FFSA a nasazení vozu Aston Martin V8 Vantage ve třídě GT2 v mistrovství FIA GT v roce 2009. Dobré zkušenosti s britskými vozy vedly k rozhodnutí nasadit vozy do MS GT1 v loňském roce.

O vedení týmu GT1 a GT3 se stará Philippe Dumas. Ten se podílel na založení stáje s Clémentem Mateu.

Mistrovství světa GT vozů, Brno

Posádka prvního vozu: Clivio Piccione  /Stef Dusseldorp  

Monacký pilot absolvoval loni celou sezonu s Hirschim. Druhé místo v kvalifikačním závodě v Silverstone bylo jejich nejlepším výsledkem. K němu posádka přidala dvě třetí místa (jedno z hlavního závodu) a trojici čtvrtých míst v hlavních závodech. Spolu s jedním desátým místem činil konečný součet 62 bodů, což znamenalo 12. příčku celkového hodnocení. Monacký pilot se však účastnil teprve své první sezony ve voze GT1. Jeho předchozí kariéra se odehrávala ve formulových šampionátech mj. v GP2 anebo A1 GP.

Jeho kolegou bude nováček v GT, Stef Dusseldorp, jehož kariéra se odehrávala ve formulových závodech, naposledy ve F3.

Posádka druhého vozu: Andrea Piccini  /Christian Hohenadel  

Italský pilot zahájil svoji bohatou kariéru za volanty vozů třídy GT již v roce 2002. Ačkoliv dokázal několikrát zvítězit a v roce 2006 se stal vicemistrem ve třídě GT1, loni se pouze dvakrát svezl s vozem Corvette stáje Phoenix Racing. Přesto stihl nasbírat 25 bodů za třetí místo v hlavním závodě v Abú Zabí (po startu z 16. pozice) a páté místo ve Francii.

Jeho německý kolega je aktuálním držitelem titulu ve třídě GT3, který získal s Danielem Keilwitzem. Začínal v cestovních vozech a do kokpitu gétéčka usedl poprvé v roce 2007.

Mistrovství světa GT vozů, Brno

Tým bude i v letošním roce využívat vůz Aston Martin DBR9 (více o voze Zde).

Francouzi jako první oznámili úplné jezdecké složení koncem ledna a naznačili své cíle: „Uvědomujeme si naše povzbuzující výsledky v roce 2010. Je jasné, že se pustíme do nové výzvy s větším úsilím.“

Stáj sídlí v obci Lédenon, sto kilometrů severozápadně od přístavního města na jihu Francie, Marseille.

Web: www.hexisracing.com

Facebook: Zde (francouzsky)