Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Déšť přinesl Alonsovi tréninkové vítězství

Déšť přinesl Alonsovi tréninkové vítězství

VC Austrálie - 2. trénink

Druhý trénink jezdcům nenabídl mnoho svezení na suché dráze. Již po necelých 20 minutách totiž přišel déšť. I díky tomu se stal vítězem tréninku Alonso. Druhý skončil Leclerc a třetí Verstappen. Sargeant po technických problémech v úvodním tréninku vůbec nevyjel na trať.

Druhý volný trénink přišel na řadu v 16:00 místního času, to znamená v 7:00 našeho času. Stalo se tak krátce po skončení kvalifikace FIA F3 a druhého víkendového závodu australského seriálu Supercars. Zatímco teplota vzduchu činila 16,6 stupnů, teplota trati činila 26,9 stupňů. Před startem závodu Supercars mrholilo. Na startu druhého volného tréninku F1 sice byla trať suchá, pravděpodobnost příchodu deště ovšem byla čtyřicetiprocentní.

V prvním tréninku potvrdil roli favorita Red Bull. Vítězem se totiž stal Verstappen. Druhý čas sice zajel Hamilton, třetí Pérez ale zaznamenal své nejlepší kolo na střední sadě pneumatik.

V úvodu se na trať vydala většina pilotů. Během prvních deseti minut už měli na kontě alespoň jedno odkroužené kolo všichni kromě Sargeanta. Američan nedokončil již první volný trénink, neboť ho zradila elektrika. Na začátku druhého tréninku se na jeho autě pořád pracovalo.

Logan Sargeant si ve druhém tréninku vůbec nezajezdil. Foto: Williams



Po prvních deseti minutách kraloval výsledkové listině Alonso s časem 1:18,887. Druhý byl Leclerc a třetí Verstappen.

V úvodu druhého tréninku jsme viděli jezdce kroužit po dráze především na tvrdších sadách pneumatik. Výjimkami byli Pérez a Albon, kteří nazuli rovnou měkkou směs. Verstappen, který jel na střední sadě, zažíval první jízdy víkendu na jiné než měkké směsi. Tu totiž používal po celý první volný trénink.

První minuty tréninku se neobešly bez potíží. Například Verstappena jsme mohli vidět vyjet z trati v první zatáčce. Problémem byl rovněž hustý provoz na dráze.

Neuběhlo ani prvních 15 minut a Russell hlásil do vysílačky, že lehce prší. Trať tak samozřejmě měla zhoršenou přilnavost a například takový Norris vycestoval mimo trať v první zatáčce.

Ocon sice původně dostal informaci, že už by neměl přijít žádný další déšť, vzápětí se ale u Alpine opravili, a to celkem zásadně. Najednou očekávali příchod silného deště a Ocona povolali do boxů. Nedlouho poté už byli v boxech i všichni ostatní a na dráze zavládlo ticho. Ve vzduchu visela otázka, zdali se ve zbytku tréninku ještě vůbec bude jezdit.

Po pár minutách se ale na trati objevily alespoň tři monoposty. Seděli v nich Leclerc, Sainz a Russell. Zatímco piloti Ferrari zvolili měkkou směs, Russell nazul pneumatiky do přechodných podmínek. Jejich pobyt na trati ale nebyl dlouhý. Shodovali se totiž v tom, že podmínky na trati nejsou dostačující pro nasazení suchých gum a brzy zajeli všichni zpět do garáže.

Charles Leclerc nestačil pouze na Fernanda Alonsa. Foto: Ferrari



Na trati ale přesto nebylo úplně prázdno. Do akce se totiž vydali Ocon a Hamilton. Oba obuli přechodné pneumatiky. I tato dvojice sice vzápětí zajela do boxů, z garáže ale vyrazil pro změnu Gasly. Jeho jízda ale byla dlouhá zhruba stejně jako u Hamiltona s Oconem.

Také Verstappen se rozhodl prozkoumat podmínky na dráze. Dvojnásobný šampion ale jel velmi pomalým tempem a do vysílačky hlásil, že déšť je znát.

Přechodné gumy si kromě Verstappena vyzkoušela ještě také řada dalších jezdců včetně vedoucího Alonsa. Druhému jezdci Aston Martinu Strollovi se ale něco takového málem vymstilo. V nájezdu do čtvrté zatáčky totiž najel na trávu a měl co dělat, aby situaci ustál a nehavaroval.

O pár minut později se navíc Stroll ocitl v problémech znovu. Tentokrát nedobrzdil do třetí zatáčky a projel se tak štěrkem.

Až do samotného závěru tréninku se sice po trati kroužilo, trať ale nebyla dostatečně suchá na to, aby piloti nazuli suché pneumatiky. Na prvním místě tak zůstal Alonso. Druhý skončil Leclerc a třetí Verstappen. Sargeant po technických problémech v prvním tréninku vůbec nevyjel.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:18,887   13
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:19,332 + 0.445 10
3. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:19,502 + 0.615 12
4. George Russell Mercedes Mercedes 1:19,672 + 0.785 20
5. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:19,695 + 0.808 12
6. Esteban Ocon Alpine Renault 1:19,725 + 0.838 12
7. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:20,083 + 1.196 15
8. Lando Norris McLaren Mercedes 1:20,176 + 1.289 20
9. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:20,194 + 1.307 19
10. Pierre Gasly Alpine Renault 1:20,206 + 1.319 12
11. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:20,220 + 1.333 18
12. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:20,312 + 1.425 22
13. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:20,323 + 1.436 17
14. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:20,380 + 1.493 24
15. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:20,470 + 1.583 22
16. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:20,579 + 1.692 15
17. Nyck de Vries AlphaTauri Red Bull 1:20,600 + 1.713 8
18. Alexander Albon Williams Mercedes 1:21,182 + 2.295 18
19. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:21,266 + 2.379 18
20. Logan Sargeant Williams Mercedes     0

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Aston Martin