Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Účastníci MS GT 2012: 2. díl

Účastníci MS GT 2012: 2. díl

W-Racing Team (též WRT).

Nováček v mistrovství světa počítal s účastí již loni v létě s vozem třídy GT3. Na podzim bylo jen otázkou času, kdy oznámí svoji účast. Stalo se tak 20. prosince s tím, že do konce roku budou oznámeni i jezdci. K tomu došlo až 1. března, tým prozatím neuvedl jejich sestavení do posádek.

Tým byl založen v září 2009 trojicí mužů. Prvním byl německý inženýr z VW Motorsport René Verbist s bohatými zkušenostmi z motorsportu. Druhým byl belgický závodník Vincent Vosse, vítěz třídy GT1 v roce 2006 v sérii LMS. Patří mezi nejvíce viditelné postavy z vedení stáje. Posledním zakladatelem byl majitel dopravní společnosti a sponzor Yves Weerts.

Základem nového týmu se staly tři vozy Audi R8 LMS a dva vozy VW Scirocco, které se účastnily belgického mistrovství Belcar. Tým podporovaný belgickým zastoupením Audi se s modely R8 účastnil také FFSA GT (následně GT Tour) anebo loni BES a GT3. Obzvláště v Blancpain Endurance Series se stáji dařilo, když vyhrála týmový titul a Greg Franchi se stal nejlepším jezdcem v hlavní kategorii GT3 Pro. Třešničkou na dortu pak bylo vítězství v 24 hodin ve Spa. Tým kromě dvou názvů v nadpisu článku může vystupovat také pod jménem Belgian Audi Club.

Posádka vozu č. 32: Stéphane Ortelli /Laurens Vanthoor

Rodák z francouzského Hyères patří mezi nejúspěšnější piloty belgické stáje. V šampionátu FIA GT se v roce 2002 a 2003 stal mistrem kategorie N-GT, v roce 2007 vyhrál třídu GT1 v LMS. Během svojí bohaté kariéry započaté v cestovních a sportovních vozech již v roce 1995 se 14x postavil na start 24 hodin v Le Mans. V roce 1998 zde s Porsche 911 GT1 vyhrál, o dva roky později byl druhý (Audi R8, LM P1) a v roce 2004 byl třetí v třídě GT (Porsche 911 GT3 RSR). Sbíral zkušenosti i v dalších významných vytrvalostních závodech mj. ve Spa, Sebringu anebo Daytoně.

Belgický mladík pocházející ze Zolderu má za sebou zatím pouze kariéru v nižších formulových sériích. Dva roky byl továrním jezdcem Volkswagenu.

Posádka vozu č. 33: Frank Stippler / Oliver Jarvis

Německý jezdec zahájil svoji kariéru již v roce 2003, nezvykle v závodech historických vozidel. K nim se vrací i nyní poté, co v roce 1997 přesedlal do pohárového Porsche. Od roku 2004 se stal testovacím jezdcem společnosti quattro Gmbh., kde se mj. podílel na vývoji Audi R8 LMS. Má za sebou také zkušenosti z Nordschleife a DTM.

Jeho kolega se do roku 2007 pohyboval v domácích formulových šampionátech. Následně přestoupil do DTM, v roce 2010 se také zúčastnil 24 hodin v Le Mans.

GT3 na Slovensku

Foto: Tomáš Krejčík 

Belgický tým bude využívat vylepšený model Audi R8 LMS ultra. (více o voze Zde).

Stáj sídlí v městečku Flénu ležícím padesát kilometrů jihozápadně od Bruselu.

Web: www.w-racingteam.com (francouzsky)

Facebook: Zde (francouzsky)

Zdroj: WRT, F.Stippler, S.Ortelli, L. Vanthoor, O.Jarvis, Wikipedia, Formule