Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

McLaren zapracoval na zastávkách v boxech

McLaren zapracoval na zastávkách v boxech

Pro své potřeby vyvinul i nový zvedák.

Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael je přesvědčen o tom, že se problémy týmu se zastávkami v boxech, které měl při Velké ceně Evropy nebudou opakovat.

Lewis Hamilton strávil ve Valencii při své druhé zastávce u svých mechaniků 14 sekund kvůli selhání předního zvedáku. Ten tým vyvinul pro zrychlení odbavení svých jezdců.

Michael nyní řekl, že stáj na svém řešení znovu zapracovala a před nadcházející Velkou cenou Velké Británie svůj systém náležitě otestovala.

"Zjistili jsme, proč k té závadě došlo a to řešení bylo upraveno," řekl Michael. "Tento týden jsme v pondělí provedli 800 zastávek s tímto systémem a nedošlo vůbec k žádnému problému.

Během závodního víkendu bychom zřejmě zvládli tak 50 zastávek, včetně všech tréninků, takže jsme v pondělí v podstatě udělali 16 závodních víkendů.

Věříme, že jsme to vyřešili, ale aspoň jsme před Silverstone odvedli dost svědomitou práci. Pokud tam k nějaké chybě dojde, můžeme říct, že jsme udělali, co jsme mohli, což se ve strojařině dělá."

McLaren se letos při zastávkách v boxech dostal do problémů již několikrát, Michael však tvrdí, že tým v honbě za rychlými pitstopy neustranil svou spolehlivost.

Od loňského roku McLaren provedl na svých zastávkách řadu změn, mimo jiné například klasické "lízátko" nahradil světelnou signalizací, navrhl otočné zvedáky a matice, které jsou součástí kol.

Michael přiznává, že problémy jsou při zkoušení nové technologie nevyhnutelné, ale výsledkem prý nakonec bude celkové zrychlení práce v boxech.

Stáj z Wokingu svou rychlost ve Valencii naznačila, když zaznamenala ze všech nejrychlejší zastávku v čase 2,6 sekundy, byla také nejrychlejší co do času stráveného v boxové uličce. V tomto ohledu například pokořila Ferrari o 0,4 sekundy. Průměrný čas strávený v boxech však nebyl zářivý kvůli zmíněné nepovedené zastávce Hamiltona.

"Konzistence byla vždycky naším cílem a všechny technologie, které jsme představili, měly ve skutečnosti zlepšit konzistenci než rychlost.

Zároveň jsme také získali na rychlosti, ale na tu se nezaměřujeme. Letos chceme dělat technologické a personální pokroky, představili jsme spoustu různých dílů.

Někdy se to zkrátka nepovede, což je to, co se nám stalo ve Valencii. Když se ohlédnete na ostatní týmy, které s některými z těchto věcí přišly před námi, také si prošly stejným trápením a některé jím ještě stále procházejí.

Nejsme jediní, kdo má problémy, ale rozhodně je interně bereme velice vážně. Vzhledem k tomu, že se s tímto vybavením v posledních závodech učíme, je zcela přirozené, že budeme mít problémy."

Michael také dodal, že muž obsluhující pistoli u pravého zadního kola, který byl při Hamiltonově zastávce ve Valencii poraněn, se zotavuje dobře.

"Zotavuje se velice dobře a mohl by být zpátky už na Silverstonu. Ale máme záložní plán, kdyby se tak nestalo."