Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

FIA upřesnila pravidla o obraně pozice

FIA upřesnila pravidla o obraně pozice

Blíže definovala vzájemnou polohu dvou vozů.

Piloti Formule 1 byli obeznámeni se skutečností, že se sportovní komisaři budou při posuzování soubojů a kolizí řídit novými upřesněními pravidel. Ta by měla jasněji pohlížet na kontroverzní situace, ke kterým letos několikrát došlo.

Nico Rosberg se stal středem pozornosti komisařů při Velké ceně Bahrajnu, když při obraně své pozice vyhnal mimo trať Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa.

Sportovní komisaři se nakonec rozhodli Němce za jeho manévry nepotrestat, jelikož podle jejich vyjádření měnil směr spojitě a ani Hamilton, ani Alonso v době jednotlivých incidentů nebyli "významnou částí" svých vozů vedle Rosbergova mercedesu.

Jezdci však vzhledem k letošním těsným bitvám dlouho vedli diskuze na téma "významné části" vozu, která nebyla pravidly jasně definována.

Jen pár hodin před Velkou cenou Velké Británie ředitel závodů FIA Charlie Whiting informoval všechny jezdce o nových postupech při posuzování incidentů na trati.

Whiting ve svém sdělení uvedl: "Kterýkoliv jezdec bránící svou pozici na rovince a před brzdnou zónou může využít plné šířky trati při svém prvním pohybu, pokud přitom není významná část vozu snažícího se předjet vedle jeho. Při takové obraně jezdec nesmí bez pádného důvodu opustit trať."

Pro upřesnění přitom dodal: "Aby se zamezilo pochybnostem, pokud bude jakákoliv část předního křídla vozu snažícího se předjet vedle zadního kola vozu vpředu, bude to posuzováno jako významná část."