Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Castroneves pokořil Edmonton

Castroneves pokořil Edmonton

Edmonton Indy - průběh a výsledky závodu

Napínavý závod na letištním okruhu v kanadském Edmontonu se stal znovu kořistí některého z pilotů týmu Penske, tentokráte Helia Castronevese. Úspěch Penskeho stáje v napínavém závodě, který přinesl řadu přitažlivých soubojů, podtrhnul třetím místem Will Power. Druhým místem si svůj letošní nejlepší výsledek vyjel Takuma Sato.

Start se nejlépe povedl Franchittimu, který provedl celé startovní pole prvním okruhem bez karambolu. Již ve druhém kole však musel přenechat vedení Kanaďanovi Taglianimu, který ho překonal a brzy si na své pronásledovatele vytvořil malý náskok. První třetina závodu se nesla ve znamení řady pěkných a férových soubojů. Bojovalo se totiž nejen na špici pole, ale především v jeho hloubi, odkud se snažili postupovat jezdci, kteří byli na startu zatíženi penalizacemi. Platilo to především o Willu Powerovi, který byl po předjetí Newgardena ve třetím kole již na třinácté pozici. Nádherný souboj přinesl i boj mezi Kimballem a Conwayem, který rovněž startoval ze zadních pozic a teď se usilovně snažil probít vpřed. Dopředu se tlačil i Rahal, který překonal zkušeného Barrichella.

Jako první, výrazně mimo předpokládaný čas, zabočil do pit lane v 11. kole Kanaan, kterého jen kolo předtím zdolal na své cestě vpřed Conway. Ten o několik kol později překonal i Andrettiho. Největší vzrušení však přinesl útok Hinchcliffa v poslední zatáčce 15. kola na před ním jedoucího Pagenauda. Hinch nedobrzdil a musel nakonec projet zatáčku po vnějšku velkým obloukem, což ho stálo několik míst. V nastalém zmatku pak v zatáčce chyboval i Power, který byl příliš široký a otřel se pravou zadní pneumatikou o ochrannou zídku. Zavěšení kola naštěstí neporušil, v jeho boxu však zavládla na několik kol značná nervozita.

Na špici začal Franchitti se Satoem v zádech pomalu stahovat Taglianiho a zdále se, že první kolo zastávek v boxech přinese velkou podívanou v souboji týmů o co nejlepší pit stop. První kolo regulérních zastávek v boxech zahájil ve 23. kole Hinchcliffe, o dvě kola později ho pak následovala i vedoucí trojice. Mechanici Taglianiho i Franchittiho předvedli bezchybný výkon, a tak se na pořadí na čele nic nezměnilo. Castroneves se však dokázal posunout před Satoa.

Střední část závodu přinesla trochu zklidnění, pokud ovšem nepočítáme souboj o vedení, kdy Castroneves dokázal využít vzájemného souboje Taglianiho a Franchittiho a posunout se na druhou pozici. Před Franchittiho se poté dokázal posunout vpřed i Sato.

Druhé kolo zastávek v boxech (Tagliani zajel z vedoucího místa do boxů v 52. kole) a těsně následující kola pak zamíchala pořadím v závodu podstatně více. Do vedení se dostal Castroneves, Power postoupil již na 4. místo, na šesté se naopak propadnul Franchitti. Zdálo se, že nová sada pneumatik nesedla Taglianimu, který se z druhé pozice začal postupně propadat zpět. Nejdříve jej v 54. kole překonal Sato, o tři kola později pak Will Power, následně i Rahal. Svou pozici před Franchittim však již Kanaďan uhájit dokázal. 

Sato dokázal v závěrečné části závodu stahovat náskok Castronevese a mnozí si jistě vzpomenuli na vzájemný souboj Satoa s Franchittim v posledním kole závodu v Indianapolis. Tehdy skončila Satoova stíhačka a boj o první místo havárií.  Castroneves však vedení bezpečně uhájil a Sato se spokojil s druhým místem, které je zatím jeho nejlepším letošním umístěním. Za zmínku jistě stojí i to, že celý závod byl odjet bez přerušení, žlutá vlajka nezavlála nad letištním okruhem ani jednou. 

p.
 Jezdec  Tým
M
Kol
Čas
Odstup
1.
 H.Castroneves  Team Penske
C
75
1:38:50.9294
 
2.
 T.Sato  RLL Racing
H
75
01:38:51.7661
0.837
3.
 W.Power  Team Penske
C
75
01:38:56.2991
5.370
4.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
H
75
01:38:57.8775
6.949
5.
 A.Tagliani  Team Barracuda - BHA
H
75
01:39:06.1652
15.236
6.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi
H
75
01:39:06.8051
15.876
7.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
75
01:39:12.4651
21.536
8.
 R.Briscoe  Team Penske
C
75
01:39:14.4605
23.532
9.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
75
01:39:17.2574
26.328
10.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi
H
75
01:39:17.5775
26.649
11.
 M.Conway  A.J. Foyt Enterprises
H
75
01:39:17.9752
27.046
12.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
75
01:39:22.3821
31.453
13.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
C
75
01:39:26.0550
35.126
14.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
75
01:39:30.7963
39.867
15.
 S.Bourdais  Lotus Dragon Racing
C
75
01:39:31.7448
40.816
16.
 E.Viso  KV Racing Technology
C
75
01:39:46.0322
55.103
17.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman
H
75
01:39:46.9743
56.045
18.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
75
01:39:47.9566
57.028
19.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
74
01:39:55.8241
4.895
20.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton
H
74
01:38:05.2958
kontakt
21.
 JR Hildebrand  Panther Racing
C
74
01:39:05.0881
14.159
22.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
74
01:39:29.7596
38.831
23.
 S.de Silvestro  Lotus HVM Racing
L
73
01:39:12.6491
21.720
24.
 O.Servia  Lotus DRR
C
65
01:35:54.7219
porucha
25.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
H
43
01:02:52.8219
porucha

Všechny časy neoficiální