Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Lotus odstartoval představování nových vozů se svým E21

Lotus odstartoval představování nových vozů se svým E21

V továrně v Enstone byl odhalen první vůz pro rok 2013.

Lotus zahájil letošní vlnu představování monopostů pro nadcházející sezónu Formule 1, když ve své továrně v Enstone veřejnosti ukázal svůj E21.

Pro nový vůz má tým velké ambice, po úspěšné sezóně 2012 korunované vítězstvím ve Velké ceně Abú Zabí totiž s nezměněnou sestavou v osobách Kimiho Räikkönena a Romaina Grosjeana míří na příčky nejvyšší.

Šéf týmu Eric Boullier na prezentaci nového vozu řekl: "Myslím, že se dá říct, že velké věci jsou možné. Skok vpřed, který jsme udělali z roku 2011 na rok 2012 ukázal, čeho jsme schopni.

Přidejte si k tomu návaznost a potenciál naší jezdecké sestavy a máme pro nadcházející sezónu velice silný koktejl.

Náš ambiciózní plán změnit se v jeden z předních týmů Formule 1 začíná přinášet kýžené ovoce a my ho nyní musíme upevnit silnými a pravidelnými pódiovými umístěními.

Jsme připravení a hladoví. Enstone ví, jak vyhrávat šampionáty, ale už je to nějaká chvíle, co jsme vyhráli naposledy, takže máme velkou chuť okusit slávu znovu."

Letošní E21 vypadá na první pohled velice podobně loňskému E20, technický ředitel James Allison však podotkl, že jisté oblasti se dočkaly kompletního přepracování.

"Záleží na tom, kam se díváte, některé části nového vozu jsou od základu přepracované a v jiných oblastech jsme ještě více optimalizovali ty nejlepší kousky designové filozofie, kterou jsme po několik sezón razili," řekl Allison.

"Přední i zadní zavěšení jsou výrazně upravená, abychom se pokusili poskytnout si lepší aerodynamické příležitosti. Přední křídlo navazuje na koncepty, na kterých pracujeme od té doby, co byly představeny regule pro sezónu 2009.

U systému zadního křídla pokračujeme ve snaze pracovat na uspokojivé úrovni stability díky zadnímu přítlaku a zároveň dosáhnout maximálního potenciálu z DRS."

E21 v sobě mimo jiné skrývá také pasivní systém DRS, který tým v loňském roce dlouho bez nasazení testoval, rozhodl se však zatím nepoužít panel, který by zakryl z estetických důvodů mnohými kritizovaný "schod" na špici vozu.

Allison věří, že nový vůz má velkou šanci být skutečným úspěchem, je si však dobře vědom skutečnosti, že jeho pravá relativní výkonnost se projeví, teprve až přijdou první závody.

"E20 se ukázal být jako efektivní závodní auto, takže pro E21 je tu určitý element očekávání," dodal Allison.

"Pokračujeme se svým designovým směrem a pokusili jsme se postavit efektivnější a rychlejší závodní auto založené na všech lekcích, které jsme si z loňského roku odnesli. Jak jsme v tom byli úspěšní, to se dozvíme, teprve až vyjedeme na trať během velkých cen."