Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Bird přetavil pole position v dominantní vítězství

Bird přetavil pole position v dominantní vítězství

GP2, Spa-Francorchamps - hlavní závod

Sam Bird opanoval hlavní závod GP2 ve Spa-Francorchamps, aby vybojoval své čtvrté letošní vítězství a podpořil své šance na zisk mistrovského titulu. Brit dobře zvládl start, přečkal výjezd safety caru a jednoduše zmizel všem svým konkurentům z dohledu. Stupně vítězů doplnili Marcus Ericsson a Alexander Rossi.

Start se nejlépe povedl Jamesi Caladovi, který se dokonce prosmýkl do čela. Bird si však pohlídal výjezd z úvodní zatáčky La Source, zavěsil se za svého krajana a na rovince Kemmel se vrátil na první pozici. Brzy si pak vybudoval několikasekundový náskok.

O ten však přišel ve třetím kole, když po kontaktu s Riem Haryantem ve vysoké rychlosti boural Daniel de Jong. Nizozemec bojoval s Indonésanem v nájezdu do Eau Rouge, svému soupeři však nenechal dost místa a prořízl si levou zadní pneumatiku o jeho přední spoiler. Následoval smyk a náraz do bariéry. De Jong však nehodu přečkal bez zranění.

Na dráhu byl vyslán safety car, který zhatil dosavadní Birdovu práci. Brit se však nenechal rozhodit, dobře zvládl restart a znovu odjel zbytku pole. V závěru se dostal těsně za Simona Trummera, který oddaloval svou povinnou zastávku do posledního momentu. Situaci však vyřešil s klidem, počkal, až Švýcar zmizí v boxech a dojel si pro pohodové vítězství.

Za jeho zády se však děly věci. Nejprve se při restartu srazili piloti Carlinu. Felipe Nasr uspěchal svůj útok na týmového kolegu Jolyona Palmera, načež došlo ke kolizi. Brazilec byl okamžitě ze hry venku, Brit s velkou ztrátou pokračoval.

Po nepovedeném startu se dopředu prokousával Ericsson. Švéd nejprve využil kolize pilotů Carlinu, potom předjel Rossiho a díky dobré strategii se dostal až před Fabia Leimera na druhé místo. Podobně dobře si však vedl i Rossi, který navíc díky ještě pozdější zastávce těžil z čerstvějších pneumatik. Američan na pilota týmu DAMS dotíral, dopředu se však nedostal. Ericsson tak skončil druhý, Rossi byl třetí.

Čtvrté místo vybojoval Leimer před pátým Tomem Dillmannem, který si tak částečně vynahradil nevydařenou kvalifikaci. Šesté místo bral Julián Leal před sedmým Stéphanem Richelmim.

Smůlu měl Calado. Brit dobře začal, jeho tým však chyboval při zastávce v boxech a Calado se výrazně propadl. Svou stíhací jízdu nakonec zakončil alespoň na osmém místě, které mu vedle čtyř bodů poskytuje také start z pole position v nedělním sprintu.

Devátý skončil navrátilec Robin Frijns, desátý jeho týmový kolega Adrian Quaife-Hobbs.

Již pošesté v posledních sedmi závodech vyšel bodově naprázdno vedoucí jezdec průběžné klasifikace Stefano Coletti. Monačan sice po zpackané kvalifikaci postoupil do první desítky, po zastávce v boxech si však nerozuměl s Danim Closem, který do něj zezadu narazil těsně za Eau Rouge. Coletti s poškozeným vozem dojel třináctý, Clos byl za incident penalizován.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 S.Bird  Russian Time
52:55.642 
2.
 M.Ericsson  DAMS
+ 7.001 
3.
 A.Rossi  EQ8 Caterham Racing
+ 8.242 
4.
 F.Leimer  Racing Engineering
+ 13.950 
5.
 T.Dillmann  Russian Time
+ 15.353 
6.
 J.Leal  Racing Engineering
+ 18.643 
7.
 S.Richelmi  DAMS
+ 26.086 
8.
 J.Calado  ART Grand Prix
+ 27.559 
9.
 R.Frijns  Hilmer Motorsport
+ 28.425 
10.
 A.Quaife-Hobbs  Hilmer Motorsport
+ 30.497 
11.
 M.Evans  Arden International
+ 33.190 
12.
 S.Trummer  Rapax
+ 33.341 
13.
 S.Coletti  Rapax
+ 33.837 
14.
 J.Cecotto jr.  Arden International
+ 48.970 
15.
 J.Palmer  Carlin
+ 49.347 
16.
 D.Abt  ART Grand Prix
+ 52.471 
17.
 J.Rosenzweig  Barwa Addax Team
+ 57.102 
18.
 V.Ghirelli  Venezuela GP Lazarus
+ 57.982 
19.
 R.Haryanto  Barwa Addax Team
+ 1:03.628 
20.
 D.Clos  MP Motorsport
+ 1:20.316 
21.
 R.Teixeira  Trident Racing
+ 1:27.365 
22.
 N.Berthon  Trident Racing
+ 1:28.885 
 
 S.Canamasas  EQ8 Caterham Racing
+ 6 kol 
 
 F.Nasr  Carlin
+ 20 kol 
 
 D.de Jong  MP Motorsport
+ 22 kol 
 
 R.Binder  Venezuela GP Lazarus
+ 25 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Tom Dillmann (Russian Time) - 1:59.644

Průběžné pořadí po patnácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 S.Coletti  Rapax
135 
2.
 F.Nasr  Carlin
129 
3.
 F.Leimer  Racing Engineering
122 
4.
 S.Bird  Russian Time
121 
5.
 J.Calado  ART Grand Prix
94 
6.
 M.Ericsson  DAMS
82 
7.
 J.Lancaster  Hilmer Motorsport
65 
8.
 J.Palmer  Carlin
64 
9.
 S.Richelmi  DAMS
63 
10.
 T.Dillmann  Russian Time
61 
11.
 M.Evans  Arden International
56 
12.
 R.Frijns  Hilmer Motorsport
47 
13.
 A.Rossi  EQ8 Caterham Racing
47 
14.
 J.Leal  Racing Engineering
30 
15.
 J.Cecotto jr.  Arden International
30 
16.
 K.Ceccon  Trident Racing
28 
17.
 A.Quaife-Hobbs  Hilmer Motorsport
24 
18.
 N.Berthon  Trident Racing
21 
19.
 R.Haryanto  Barwa Addax Team
20 
20.
 S.Trummer  Rapax
18 
21.
 R.Binder  Venezuela GP Lazarus
11 
22.
 D.Abt  ART Grand Prix
23.
 C.Daly  Hilmer Motorsport
24.
 D.de Jong  MP Motorsport

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)