Novinky

  • 20.10.2019 Neutral Ital Alessandro Zanardi, účastník 41 velkých cen, slaví 53. narozeniny

  • 18.10.2019 Bad McLaren ukončí po sezoně spolupráci s brazilským petrolejářským koncernem Petrobras

  • 17.10.2019 Good Kimi Räikkönen dnes slaví 40. narozeniny

Facebook Instagram

Rozhovor: Andrew Green

Rozhovor: Andrew Green

Technický ředitel Force India o technických výzvách roku 2014.

Force India si pro tento rok vybrala pro své vozy nové, slušivé zbarvení. Její technický ředitel, Andrew Green, ale trvá na tom, že největší změny se ukrývají pod povrchem. Pro oficiální webové stránky týmu Force India Green prozradil něco víc o přípravě auta na novou sezónu.

Jak velké jsou aerodynamické změny pro tento rok?

Kdyby se i nic jiného před touto sezónou nezměnilo, byla by to výzva. Pravidla způsobily obrovský úbytek přítlaku. Nejvíce jsme ztratili v oblasti výfuku. Je velmi málo věcí, které jsme mohli udělat, abychom část tohoto přítlaku získali zpět. Výjezdy ze zatáček budou nyní mnohem náročnější a snažíme se hlavně co nejvíce vylepšit trakci. V kombinaci se změnou šířky předního křídla došlo k velké změně proudění vzduchu kolem auta.

Je užší přední křídlo největší změnou?

Nové přední křídlo je významnou změnou. Je to něco úplně jiného než v roce 2013. A je to i vizuálně největší změna. Kromě toho jsme přišli i o spodní část zadního křídla. To dosud pomáhalo propojit difuzor s velkým horním zadním křídlem a bylo pro obě tyto oblasti velmi důležité. Jeho odstraněním jsme sice přišli o část odporu, ale hlavně jsme přišli i o pár čísel přítlaku.

Budou klíčovou oblastí vývoje nosy monopostů?

To, co jsme dnes ukázali, je pouze startovací specifikace. Přední část vozidla změníme a potenciálně by měla vypadat úplně jinak. Musíme stihnout první testy, tak jsme přišli s tímto základním konceptem. To nám umožní otestovat funkčnost celého auta, ale aerodynamiku začneme tlačit k limitem až později.
Každý tým si musí ještě před sezónou určit nastavení převodovky.

Plánujete jednoduše použít nastavení oporučené Mercedesem?

Dělali jsme i vlastní simulace, ale došli jsme k velmi podobným číslům jako Mercedes. Během sezóny můžeme nastavení jedenkrát změnit, takže počkáme, jak se situace vyvine. Dobrou zprávou je, že odpadnou zdlouhavé diskuse o tom, který rychlostní stupeň prodloužit a který zkrátit .

Jak náročné bylo umístit novou pohonnou jednotku do vašeho balíčku?

Byl to obrovský úkol. Je to největší změna jakou jsem v F1 zažil a to tu jsem od roku 1990. A odkdy se auto poprvé dostane na trať, vývoj se již nezastaví. Všechna získaná data vyhodnotíme, vylepšíme auto a znovu s ním na trati získáme nová data.

Co bylo celkově největší výzvou?

Chladicí systém. Už od léta se snažíme pochopit chladící nároky nových pohonných jednotek. Nároky na chlazení jsou nyní mnohem větší a my se je snažíme splnit s co nejmenšími dopady na šasi a aerodynamiku. Museli jsme připravit něco kompletně nové. Ještě nevíme, jak jsme to zvládli, protože auto ještě nebylo na trati. Očekávám, že někdy během sezóny celý systém podstatně upravíme, když vyhodnotíme čísla ze zimních testů a prvních závodů.

Co ještě je v tomto roce nového?

I brzdný systém prošel významnými změnami. Zadní brzdy teď reagují zcela odlišně než loni. Investovali jsme do toho hodně úsilí, ale opět ještě přesně nevíme, jak to bude fungovat. Potřebujeme údaje z trati a od jezdců

Komentáře ke článku