Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Hamilton má i přes havárii z prvního dne dobrý pocit

Hamilton má i přes havárii z prvního dne dobrý pocit

Brit v poledne narazil do bariéry a dále nepokračoval.

Lewis Hamilton zhodnotil první den předsezónních testů Formule 1 v Jerezu z pohledu jeho týmu Mercedes jako dobrý krok vpřed i přesto, že den pro něj skončil po havárii už v poledne.

Mercedes byl v úterý ráno prvním týmem, který se se svým monopostem W05 vydal na trať, a než se Hamiltonovi v poledne v nájezdu do první zatáčky vzpříčilo pod koly přední křídlo a Brit následně skončil v bariéře z pneumatik, dokázal odjet více kilometrů než kdokoliv jiný.

Hamilton sice z havárie vyvázl nezraněn, vůz však byl poškozen natolik, že se tým rozhodl ve zbytku dne již nenastoupit a na trať se znovu vydá až zítra ráno.

I přes brzký konec Hamilton řekl, že Mercedes má po dnešním dni důvod ke spokojenosti, obzvláště z toho pohledu, že tým z Brackley neměl se svým vozem oproti soupeřům tolik problémů.

"Pokud pominu závěr, byl to celkově docela pozitivní den," řekl Hamilton.

"Byli jsme první, kteří vyjeli. Fakt, že jsme byli po zimě, která byla obtížná pro všechny, prvním vozem na trati a až do našeho konce jsme zajeli nejvíce kol ze všech, je pro nás obrovským krokem vpřed.

Toto jsou testy, problémy nastanou, ovšem my je překonáme. Máme tady skvělý tým."


Na dotaz, co přesně se stalo v momentu havárie, Hamilton odpověděl: "Všechno se to stalo příliš rychle.

Inženýři mi položili spoustu otázek, všechno se to ale stalo tak rychle. Dojel jsem na konec rovinky, zabrzdil, předek vozu byl o něco výš než obvykle a já nemohl zabrzdit. Tak to bylo."


Hamilton také řekl, že za tu dobu, co byl na trati, stihl pouze provést kontroly všech systémů. S vozem proto nemohl jet naplno a zatím tedy ani nemůže nikterak zhodnotit nové přeplňované motory s turbem.

"Řídil jsem to stejně jako vždy, neodjel jsem ale mnoho kol a nedostal jsem vůz na limit," řekl Hamilton.