Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Rosberg je potěšen kvalifikační rychlostí mercedesu

Rosberg je potěšen kvalifikační rychlostí mercedesu

"Nevíme ale, co dělali ostatní."

Nico Rosberg poté, co zajel absolutně nejrychlejší čas druhé série předsezónních testů Formule 1 v Bahrajnu, vyjádřil spokojenost nad tím, jak se monopost týmu Mercedes chová s malým množstvím paliva ve své nádrži.

Němec byl jediným pilotem, který se během čtyř dnů dokázal svým časem dostat pod hranici 1:34. Nejrychlejších kol Rosberg dosahoval v sobotu ráno při simulaci kvalifikačních pokusů předtím, než se pro zbytek dne zaměřil na jízdu na dlouhou vzdálenost.

O tom, jak se vůz chová v kvalifikačním režimu, Rosberg novinářům řekl: "Ve voze jsem se cítil pohodlně, dostal jsem se do rytmu a našel správné vyvážení. To bylo dobré.

S malým množstvím paliva jsem byl schopen tlačit, takže s tím jsem byl docela spokojen.

Mám z toho dobrý pocit. I co se rychlosti týče, to vypadá docela dobře, víc ale neřeknu, jelikož nevím."


Rosberg také přiznal, že za jeho velkým náskokem v čase na kolo může být i fakt, že Mercedes jezdil s lehčím vozem než v předsezónních testech zatím kdokoliv další.

"Je zatím brzy na to, abych přesně řekl, jak jsme na tom byli, jsem si totiž jistý, že ostatní nevozili tolik paliva jako my," řekl. "Musíme tedy být velmi opatrní.

Věnovali jsme se kvalifikačním jízdám, což vysvětluje ty rozdíly a není možné přesně vědět, co dělali ostatní."


Po těchto kvalifikačních simulacích se Mercedes ve zbytku závěrečného dne zaměřil na simulaci vzdálenosti celého závodu. Podle Rosberga je pro tým prioritou, aby byl vůz do Velké ceny Austrálie maximálně spolehlivý.

"Závodní simulace pro nás byla dalším velkým krokem vpřed, pak se ale vůz porouchal, takže na spolehlivosti budeme muset ještě zapracovat," řekl.

"Úvodní závody budou jen o spolehlivosti a o tom, kdo se dostane do cíle. V tuto chvíli se zdáme být jako jedni z nejlepších, stále však jsme v obtížné pozici.

Až ale dorazíme do Melbourne, tak musíme být na 100% neprůstřelní, na to se musíme zaměřovat.

Přišli jsme na spoustu problémů, o kterých se dozvíte, jen když vůz tlačíte opravdu na limit, takže nalezení problémů pro nás bylo důležité, abychom snížili počet problémů a v Austrálii byli schopni dojet do cíle."