Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Ricciardova penalizace je přísná, říká Horner

Ricciardova penalizace je přísná, říká Horner

Mechanici Red Bullu Australanovi neupevnili správně kolo.

Šéf týmu Red Bull Christian Horner považuje trest odsunu o deset míst na startovním roštu Velké ceny Bahrajnu pro Daniela Ricciarda za tak malou chybu, jaké se tým dopustil, jako příliš "krutý".

Naděje Ricciarda na první letošní body se rozplynula ve 40. kole, kdy jej tým během zastávky v boxech vyslal na trať s uvolněným levým předním kolem.

A i přesto, že okamžitě poté zastavil, týmem byl zatlačen zpátky a kolo bylo řádně upevněno, dostal za to od sportovních komisařů během závodu penalizaci stop&go na deset sekund. V dalším závodě navíc spadne o deset míst na startovním roštu.

Horner připouští, že proti penalizaci teď tým již nic nezmůže, domnívá se však, že odsunutí na startovním roštu dalšího závodu je již trochu přehnaná penalizace.

"Pravidla jsou jasná," řekl Horner. "Za nebezpečné vypuštění je to penalizace stop&go na 10 sekund a penalizace odsunu o deset míst na startovním roštu dalšího závodu, takže trest za takové provinění je krutý. Pravidla jsou ale taková, takže tak to bude."

Podle Hornera nelze samotnou chybu nějak ospravedlnit.

"Kolo nebylo správně nasazeno," vysvětlil. "Šlo to hladce, bylo to nasazeno, ovšem muž s pistolí měl pocit, že něco není úplně v pořádku.

Chystal se to zkontrolovat a udělat o několik dalších otáček na pistoli navíc, ovšem zámek na pistoli se přehodil zpátky a on to tím odšrouboval.

To se tak někdy stává. Naši mechanici mají nejrychlejší zastávky v boxové uličce a dnes udělali chybu, tak to ale někdy chodí."


Ricciardův závod byl následně poznamenán selháním předního křídla. Tým si však zatím není jistý, zda křídlo poškodili mechanici během zmiňované zastávky, nebo k poškození došlo agresivním přejetím obrubníku ve 14. zatáčce.

"Stále to vyšetřujeme," řekl Horner. "Zatím nemáme příliš jasno v tom, zda jsme při zatlačování auta zpátky a jeho zvedání způsobili nějaké poškození, nebo jestli k tomu došlo na trati.

Čeká nás nějaká práce, abychom zjistili, co se vlastně stalo. Řekli jsme Sebovi, aby byl opatrný ve 14. zatáčce, jelikož jsme si mysleli, že by za poškození mohl obrubník, zatím ale nemáme žádný přesvědčivý důkaz."