Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Rozhovor: Marco Mattiacci

Rozhovor: Marco Mattiacci

Druhá část delšího rozhovoru s novým šéfem Ferrari.

Marco Mattiacci se ze dne na den stal jedním z nejsilnějších mužů paddocku F1 a přitom o něm fanoušci, soupeři, ale ani jeho vlastní jezdci nevědí téměř nic. Nový šéf stáje Ferrari se však rozhodl, že odpoví na alespoň pár nejpalčivějších otázek:

Máte ještě šanci zachránit letošní šampionát? Nezaměřujete se již na příští sezónu?

Nemyslím, že bychom se měli vzdávat. Naším úkolem je co nejrychleji zmenšovat naši ztrátu na nejrychlejších, čili na Mercedes. Všichni tady závodům rozumí lépe než já, ale vím, že existuje mnoho proměnných, které mohou ovlivnit vaše kolo, závod nebo šampionát. Dělat zásadní rozhodnutí o šampionátu, když jsme ještě neodjezdili ani 4 závody, by nebylo správné. Chceme vyplnit mezeru, která vznikla mezi námi a Mercedesem a víme, že to nebude jednoduché.

Budete během závodů sedět na boxové zídce a dělat zásadní rozhodnutí?

Určitě.

Víme, že nejste inženýr, ale máte nějakou představu o tom, co je třeba udělat, aby byl váš vůz rychlejší? Právě to je přece vaším úkolem. Co můžete udělat jinak než váš předchůdce?

Nejsem inženýr, ale máme 800 lidí, kteří pracují na zrychlení našeho vozu. Chci týmu dodat co nejvíce motivace a nastartovat určité manažerské projekty. Já nejsem tím, kdo našemu vozu zajistí sekundy navíc. O to se postarají naši inženýři.

 

Chtěli jste se dostat do Maranella a do Formule 1, nebo jste překvapen stejně jako ostatní?

 

Nikdy jsem si své přesuny neplánoval. Vždy velmi tvrdě pracuji, abych byl připraven využít každou šanci, která se mi nabídne. Takto se mohu dostat do různých prostředí, a to je na životě to krásné. Nemyslím, že dokážete všechno kontrolovat, nebo mít všechno naplánované. Namísto toho potřebujete být připraveni.

Velký tým je o velkých osobnostech. Bude toto začátek agresivního náboru do řad Ferrari?

Dobrá otázka! Tým tvoří v první řadě lidé, lidé, lidé, lidé. Jak jsem již řekl, spolu s předsedou (di Montezemolem) zhodnotíme situaci a zjistíme, co tým opravdu potřebuje. Pokud zjistíme, že někoho potřebujeme, půjdeme na nákupy. Ale nebudeme nabírat lidi jen proto, abychom měli lidi. Pokusíme se zjistit, zda je na trhu někdo, kdo by našemu týmu mohl výrazně pomoci.

Momentálně naše filozofie vypadá takto, ale uděláme cokoliv, co bude dobré pro tým.