Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Rozhovor: Beat Zehnder

Rozhovor: Beat Zehnder

Manažer Sauberu prozradil, co mu vadí na současných jezdcích.

Beat Zehnder působí v Sauberu již 20 let v pozici týmového manažera. V rozhovoru pro motorsport-total se rozpovídal o tom, jak se Formule 1 stává stále složitější a vysvětlil i proč se mu nezamlouvá současná generace jezdců.

Nejprve byste nám mohli říct něco o povinnostech týmového manažera.

Pořádám přesuny týmu po celém světě, rezervuji letenky, vybírám hotely, způsoby dopravy a vše kolem toho. Musím týmu vytvořit potřebné podmínky - musí se včas ubytovat a musí dostat potřebné vybavení. To je ale jen jedna část mé práce. Kromě toho jsem zodpovědný i za kooperaci s FIA ohledně sportovních pravidel. Když jsme na trati, tak já v očích FIA reprezentuji Sauber a spolu s jezdci absolvuji setkání s komisaři. To jsou mé dva hlavní úkoly.

Jak dlouho už děláte tuto práci?

Během Velké ceny Německa to už bude 20 let.

Co všechno se za ten čas změnilo?

Dnes je všechno mnohem rychlejší. Taký je celosvětový trend - musíte být neustále dostupní, zejména prostřednictvím internetu, ale hodně změnilo i rozšíření mobilních telefonů a nyní smartphonů. Dnes se tedy vyžaduje, abych byl k dispozici 24 hodin denně. Cestuje s námi více lidí, takže je všechno ještě složitější a máme ročně více závodů. Tato práce tedy vyžaduje obrovské množství času.

Ještě něco se hodně změnilo?

Před dvaceti lety cestovali jezdci na velké ceny pouze ve společnosti krásných přítelkyň. Nyní mají manažery, pomocníky, právníky, fyzioterapeuty, psychology… Všechno je to přehnané. I jezdci se změnili. Jsou mladší. To není špatné, ale občas se vůbec nechovají jako dospělí.

Zažili jste i veselé příhody?

Takových bylo hodně, hlavně s Johnym Herbertem. S ním bývala vždy legrace.

A co Kimi Räikkönen?

I s ním bývalo veselo. Například, když se blížil jeho první závod, tak jsme si 10 minut před otevřením pit lane uvědomili, že se ještě neukázal. Později vysvitlo, že byl někde zalezlý a spal.