Novinky

  • 06.07.2020 Neutral Williams nasadí do 1. tréninku na VC Štýrska místo Georgea Russella Jacka Aitkena

  • 06.07.2020 Neutral Holanďan Nyck de Vries se stal rezervním jezdcem Toyoty pro seriál WEC

  • 05.07.2020 Bad Alfa Romeo zaplatí 5000 eur za uvolněné kolo na Räikkönenově voze

Facebook Instagram

Lotus už nebude miláčkem Renaultu

Lotus už nebude miláčkem Renaultu

Rozhovor s Helmutem Markem

V Singapuru jste měl dlouhý a intenzivní rozhovor se šéf designérem Red Bullu, Robem Marshallem. Diskutovali jste o vylepšeních, které ještě přijdou na RB10, nebo byl tématem rozhovoru rok 2015?

Mluvili jsme především o roku 2015. Tématem bylo lepší integrování pohonné jednotky do šasi a lepší kooperace s Renaultem…

… což nás přivádí k schůzce číslo 2. Té se zúčastnil Renault a jeho 4 týmy (Red Bull, Toro Rosso, Lotus a Caterham). O co tam šlo?

Mluvili jsme o možnostech, jak do příštího roku vylepšit pohonnou jednotku.

Gérard Lopez z Lotusu nedávno prohlásil, že jste vždy byli jedničkou Renaultu, ale až tuto sezónu je to opravdu vidět.

Takhle to nebylo. Mnoho let jsme byli pouze zákaznickým týmem a sblížili nás až naše úspěchy. Naproti tomu Lotus je (jako bývalý tovární tým) už s Renaultem dlouhou dobu a hodně těžil z toho, že zůstal jejich miláčkem. To se změnilo až nedávno a až pak jsme mohli oznámit, že začínáme pracovat jako oficiální tovární tým Renaultu.

Takže říkáte, že dosud bylo postavení Red Bullu a Lotusu rovnocenné a až od této sezóny se "sympatie" posunuly směrem k Red Bullu?

Dalo se to vidět i na výsledcích. V minulé sezóně byl Lotus s Räikkönenem a Grosjeanem jedním z našich nejnebezpečnějších soupeřů. Letos se ale situace podstatně změnila a v době, kdy je pohonná jednotka klíčem k úspěchu, se potřebujete zaměřit na nejslibnější řešení. Nezapomínejte, že letos máme čtyři různé úpravy motoru pro čtyři různé podvozky. Příští sezónu budeme mít pouze jednu verzi pohonné jednotky, která vzejde ze spolupráce Red Bull Racingu s Renaultem. Ostatní dostanou nachlup stejné jednotky. To bude velká změna. Mercedes je s touto strategii velice úspěšný a Ferrari to dělá stejně.

Říkáte, že Red Bull je nyní továrním týmem Renaultu. Jedná se o dlouhodobé závazky, nebo je to jen řešení pro sezónu 2015?

Momentálně jsme v procesu posilování technické spolupráce, abychom mohli příští rok pracovat na stejné úrovni jako Mercedes. Zároveň diskutujeme o vzdálenější budoucnosti a způsobech, jak dlouhodobě úzce spolupracovat.

Singapur byla výjimka z pravidla, ale v porovnání s předchozími sezónami se Sebastianu Vettelovi příliš nedaří. Jak jste pokročili s řešením?

Snažíme se tento problém odstranit optimalizací prvků řízení. Co se týče pátečního selhání motoru, tak to byla porucha, která se vyskytla poprvé. A takové věci se vždy dějí Sebovi! Lotus má problémy a stejně jsou na tom Caterham a Toro Rosso, ale u nich je to rozloženo na oba jezdce. U nás si to vždycky odnese Seb!

Co mu můžete slíbit ohledně sezóny 2015?

Začneme lepšími předsezónními testy a budeme mít více výkonu. Máme za sebou setkání techniků, kde se probíraly plány na vylepšení pohonné jednotky a všechny by měly být implementovány do července 2015. Takže na začátku evropské části šampionátu bychom již měli mít skutečně konkurenceschopnou pohonnou jednotku.

To zní, jako kdybyste první závody příští sezony už předem vzdali.

Letos jsme ukázali, že můžeme být úspěšní i s velkým deficitem výkonu. Příští rok by to už nemělo být tak špatné ani v prvních závodech.

Proslýchá se, že Sebastian změní tým. On sám se takovým drbům pouze směje, ale jaká je realita?

Nevím, s kterým týmem je momentálně spojován, už jsem ztratil přehled. Mění se to snad každý jeden den.

Komentáře ke článku