Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Virtuální bezpečnostní vozidlo je již realitou

Virtuální bezpečnostní vozidlo je již realitou

FIA představila nová pravidla.

Nápad na zavedení virtuálního safety caru se objevil po letošní Velké ceně Japonska, v níž navzdory dvojitým žlutým vlajkám těžce havaroval Jules Bianchi. Nový systém FIA a týmy otestovaly už během tréninků před závodem v USA, Brazílii a Abú Zabí a ode dnes už je i součástí sportovních předpisů pro sezónu 2015.

VSC fáze bude vyhlášena v případě, že si situace někde na trati vynutí mávání dvěma žlutými vlajkami (jako v případě nehody Julese Bianchiho) a bude tam hrozit nebezpečí závodníkům nebo maršálům, ale okolnosti nebudou natolik závažné, aby byl potřebný výjezd bezpečnostního vozidla. Na světelných panelech se zároveň zobrazí nápis VSC. Během této fáze budou mít jezdci zakázáno zajet do boxů kvůli výměně pneumatik.

Sektorem, který bude vyhlášen za zónu s virtuálním safety carem, nebudou moci jezdci projet rychleji než za čas stanovený FIA. Jezdec, který by toto pravidlo porušil, bude potrestán podle uvážení stevardů.

Když nebezpečí na trati pomine, FIA týmy informuje o ukončení VSC fáze, stejně jako je informuje o stažení skutečného safety caru. Během 10 až 15 sekund nahradí nápis VSC na světelných tabulích zelené světlo a po půl minutě zhasne i to.

Změnou prošlo i jedno pravidlo týkající se výjezdu reálného safety caru. Doposud byli před jeho stažením nejprve vypuštění vpřed jezdci ztrácející na špičku celé kolo a pak se muselo čekat, dokud se zařadili na konec vláčku. Až potom mohlo bezpečnostní vozidlo zabočit do boxů. Pouštění pomalejších jezdců sice zůstává, ale bezpečnostní vozidlo již nebude čekat a na konci kola zabočí do boxů. Safety car fáze by tak měly být kratší.